Mărci româneşti de tradiţie: Compania Farmec S.A. Cluj-Napoca

51

Înfiinţate în urmă cu peste 40 de ani, laboratoarele de cercetare Farmec au stat la temelia unei direcţii devenită ulterior tradiţie în cosmetica românească, de a da viaţă unor cercetări originale, conţinând în ele ani de studii şi experimentări făcute cu seriozitate, inventivitate şi profesionalism.

Rodul acestor cercetări poartă astăzi numele unor mărci de renume, care au făcut carieră pe piaţa românească şi externă: Gerovital H3, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec etc. Produsele ”made by Farmec” acoperă o arie largă de domenii şi cerinţe ale consumatorilor, de la produse chimico-casnice până la produse cosmetice de întreţinere pentru corp şi ten.

Istoria companiei începe în 1889 când, la Budapesta, sunt înfiinţate Laboratoarele Molnar Moser. La sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, din acestea se desprinde un mic laborator, Mol-Mos, care îşi va desfăşura activitatea în Cluj-Napoca. Acesta producea apă de colonie şi pudră pentru copii.

Citeste si:  Obstacole în calea proiectelor de instalaţii eoliene din Franţa

În 1949, laboratorul este naţionalizat şi redenumit Fabrica de Produse Cosmetice Cluj nr. 21. Din acest moment începe producţia de creme, rujuri şi uleiuri de păr. Un an mai târziu, structura portofoliului de produse suferă o serie de modificări succesive, ele ajungând astfel să cuprindă 50 de repere, în majoritate creme şi loţiuni. În 1965 s-a produs pentru prima dată laptele demachiant Doina, care continuă, şi după aproape 50 de ani, să fie cel mai bine vândut demachiant de pe piaţa din România.

Întreprinderea fuzionează, în 1967, cu Fabrica de uleiuri vegetale Flacăra Cluj şi devine Flacăra. Prin decizia prof. dr. Ana Aslan, creatoarea primei reţete antiîmbătrânire din lume, de a încredinţa companiei dezvoltarea invenţiei sale, în toamna anului 1968, aceasta devine primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 din România. Astăzi, liniile de produse Gerovital au ajuns cunoscute pe toate continentele lumii, iar confirmarea calităţii lor a venit nu doar din direcţia premiilor obţinute, cât mai ales din încrederea consumatorilor dovedită în zeci de ani.

Citeste si:  BCR Leasing IFN: acces online la oferta de bunuri reposedate

În octombrie 1972, Flacăra devine Fabrica de Produse Cosmetice Farmec, aflându-se în subordinea Ministerului Industriei Chimice.

23 de ani mai târziu, în 1995, compania este privatizată cu capital 100% românesc. Primii ani de după privatizare au fost dificili, existând greutăţi privind asigurarea cu fond valutar, aprovizionarea cu materii prime şi ambalaje sau politica fiscală descurajantă. Cu toate acestea, au avut loc numeroase investiţii — în mărirea capacităţii de producţie, îmbunătăţirea calităţii produselor şi extinderea companiei în ţară, care au condus la creşterea constantă a cifrei de afaceri. Tot atunci a fost dezvoltat exportul, care s-a extins în ţări precum Spania, Italia, Japonia sau Thailanda, în paralel fiind formată propria reţea de distribuţie naţională ale cărei baze sunt puse în 2000, prin deschiderea unor noi reprezentanţe şi puncte de lucru.

Citeste si:  Brandurile de tradiţie ale Clujului - Farmec, Clujana, Ursus şi Napolact

În 2001, în paralel cu realizarea a numeroase investiţii, este lansată gama Aslavital, bazată pe 30 de ani de cercetări asupra argilei din Munţii Apuseni. În 2003 are loc inaugurarea parcului Farmec situat pe strada Bucureşti nr. 68-70, din Cluj-Napoca.

Apoi, în 2004, este modernizată gama Gerovital Plant, în 2006, este lansată gama Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, iar în 2007 este modernizată gama Farmec, pentru ca în 2008, Farmec să preia integral drepturile de utilizare a mărcii Gerovital şi să lanseze, în 2010, gama antiaging Gerovital H3 Evolution, cu un complex revoluţionar de ingrediente, după ce în 2009 lansase gama Aslavital Lift Instant.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata