Ce putem mânca în perioada sărbătorilor pentru a ne simţi bine?

Fiecare categorie alimentară este utilă/benefică într-un anumit moment, în anumite circumstanţe şi în anumite combinaţii.

Ca să înţelegeţi mai bine  voi împărţi tipurile de diete în două categorii mari:

1) Diete de detoxifiere

2) Diete de ”întreţinere”  sau ”stil de viaţă”

 

1) DIETA DE DETOXIFIERE

Există doar o singură categorie de alimente care realizează ceea ce noi numim ”detoxifiere” (adică eliminarea reziduurilor toxice din organism).

De fapt, corpul se ”curăţă” singur  îşi elimină reziduurile care se acumulează în sistemul limfatic (mucus) şi în sistemul digestiv (placă mucoidă)  dacă este lăsat să o facă. Adică dacă are destulă energie să o facă. Creatorul ne-a dăruit un corp perfect  care are mecanisme proprii de vindecare.

Pentru aceasta  corpul are nevoie să nu mai folosească energie pentru digestie  pentru a o putea redirecţiona spre procesul de detoxifiere – eliminare – vindecare. De aceea, alimentele care solicită minim de energie pentru digestie  sunt acelea care permit corpului să facă cele mai multe eliminări. Aşadar, FRUCTELE  reprezintă alimentele principale pentru detoxifiere.

Doar fructele realizează detoxifierea corpului  în special sub formă de suc de fructe  care este uşor absorbit, digerat şi folosit de către corp. Dintre fructe  există câteva ”notorii” şi puternice pe detoxifiere limfatică: lămâile (cura de lămâi este una dintre cele mai puternice ”de curăţare” ale sistemului limfatic)  strugurii  şi pepenii  ca şi monofruct (cură de 7-10-14 sau mai multe zile doar cu aceste fructe).

Cea mai puternică ”detoxifiere” se realizează cu ”postul cu apă distilată” pe perioade variabile  de 1-3, 7 sau mai multe zile. Uneori şi cu ”postul negru” complet (fără absolut nimic 1-3 zile). Aşadar,  cu cât este lăsat tubul digestiv mai mult în repaus, cu atât există mai multă energie pentru detoxifiere.

Curele de detoxifiere se fac sub supraveghere medicală  şi nu se trece direct la o cură de detox, precum şi nu se întrerupe brusc o cură de detox. Procesul este treptat  şi evoluţia persoanei este urmărită atent (iar organismul susţinut, la nevoie, cu produse naturale).

O altă dietă de ”detoxifiere”  este cea cu fructe şi legume crude, mai ales cu sucuri din fructe şi legume crude. Nu este atât de puternică precum cea doar cu fructe  întrucât legumele NU realizează detoxifiere limfatică (doar digestivă). Adică ”profunzimea” detoxifierii nu este atât de mare. Dar este indicată la persoane exterm de intoxicate, la supraponderali sau la cei care fac prima oară o cură de detoxifiere.

Poate fi ţinută perioade de timp de la 10-15 zile până la 2-3 sau mai mulţi ani de zile. Sau luni de zile  întrerupte de perioade de alimentaţie normală.

Aşadar,  regimul alimentar cu crudităţi  doar cu fructe şi legume crude  este un regim ”de detoxifiere”  care poate fi ţinut perioade variabile de timp.

În perioada verii, când vremea este caldă, pentru corpul omenesc este mult mai uşor să ţină dieta de detoxifiere. Iarna  este ceva mai dificil.

Din experienţa noastră, cea mai dificilă perioadă pentru detoxifiere este primăvara (lunile martie – aprilie-  mai)  când calitatea fructelor/legumelor existente nu este bună, iar cele proaspete de primăvară încă nu au apărut (sau abia apar cele de seră  nu la fel de gustoase).

Regimul ”raw vegan” cu crudităţi, aşa cum este el promovat de diferite persoane  mai ales în varianta în care include cantităţi foarte mari de nuci, seminţe, vlăstari, germeni (şi alte alimente bogate în proteine  deci creatoare de aciditate în sistemul limfatic) duce, în timp, la multe reacţii în corp.

Din păcate,  regimul raw-vegan greşeşte prin combinaţiile multiple pe care le face (combinaţiile sunt foarte grele pentru sistemul digestiv) şi pentru neluarea în seamă a simptomelor de detoxifiere pe care le declanşează, uneori.

Pentru că orice alimentaţie ”crudă”  nepreparată termic  declanşează un proces de detoxifiere, de intensitate mai mică sau mai mare. Şi dacă nu este înţeles  şi mai ales, dacă nu este sprijinit (dacă organele de eliminare nu sunt susţinute)  pot apare ceva probleme în timpul lui.

Alimentele gătite,  legumele gătite, NU REALIZEAZĂ detoxifiere. Numai alimentele crude, nepreparate termic.
Regimul ”vegetarian”  care conţine legume preparate termic nu se încadrează în dieta de detoxifiere, ci în cea ”de înteţinere” şi vom discuta despre el la următorul punct.

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.