NASA a descoperit prima exoplanetă locuibilă de mărimea Terrei

O echipă internațională de astronomi a descoperit prima planetă din afara sistemului nostru solar de o dimensiune comparabilă cu cea a Terrei și pe care apa ar putea exista în stare lichidă, fapt care ar face viața posibilă, a anunțat joi revista americană Science.

Descoperirea mărește șansele de a găsi planete înrudite cu Terra în galaxia noastră, Calea Lactee, estimează cercetătorii conduși de o femeie astronom de la NASA.

‘Este prima exoplanetă de mărimea Terrei găsită în zona unei alte stele’, afirmă Elisa Quintana, astronom la institutul SETI de la centrul de cercetări Ames al NASA, care a condus studiul. Ceea ce face ca această descoperire să fie deosebit de interesantă este faptul că această planetă, botezată Kepler-186f, are o dimensiune asemănătoare cu cea a Terrei și se rotește în jurul unei stele pitice, care este mai mică și mai puțin caldă decât Soarele, aflându-se într-o zonă temperată unde apa poate fi lichidă. Această zonă este considerată locuibilă întrucât viața așa cum o cunoaștem depinde de prezența apei și are în astfel de condiții șanse mai mari să se dezvolte.

Citeste si:  Planctonul oceanic produce jumătate din cantitatea de oxigen a Terrei

În opinia lui Fred Adams, profesor de fizică și astronomie la Universitatea Michigan, acesta ‘este un pas important în încercarea de a descoperi o exoplanetă identică cu Terra’, obiectivul misiunii Kepler.

Din cele aproape 1.800 de exoplanete descoperite în ultimii 20 de ani, circa 20 se rotesc pe o orbită în jurul stelei lor în zona locuibilă. Dar aceste planete sunt semnificativ mai mari decât Terra și din acest motiv este dificil, având în vedere dimensiunea lor, să se determine dacă sunt gazoase ori stâncoase.

Citeste si:  Sălaj: "Roata vieţii", pictura dintr-o biserică de lemn ce a impresionat un papă