EUR
4,84 RON
(+0.04%)
USD
4,30 RON
(+0.09%)
GBP
5,37 RON
(-0.07%)
CHF
4,55 RON
(+0.04%)
BGN
2,47 RON
(+0.07%)
BYN
1,76 RON
(+0.09%)
CAD
3,17 RON
(-0.03%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,99 RON
(+0.02%)
JPY
0,04 RON
(+0.09%)
CZK
0,18 RON
(0%)
INR
0,06 RON
(+0.1%)

Românii preferă să petreacă Paştele în ţară, cu bucate pregătite în casă

Tradiționalele ouă de Paște sunt preparate în casă în 9 din 10 gospodării ale românilor, în timp ce cozonacul este pregătit în casă în cazul a 6 din 10 gospodării, conform unui studiu național realizat de TNS CSOP la sfârșitul lunii martie.

În același timp, numai unul din 10 români a ales ca de Paște să plece în concediu, iar dintre cei care pleacă doar 15% spun ca își vor petrece vacanța în afara țării. De asemenea, potrivit aceluiași studiu, românii alocă între 300 și 700 de lei produselor și activităților legate de această sărbătoare.

Astfel, 37% dintre cei ce vor cheltui mai puțin de 300 de lei pentru masa de Paște au un buget mai mic în acest an comparativ cu anul trecut; 25% dintre cei ce se așteaptă ca aceste sărbători sa le scoată din buzunar între 301-500 de lei cred că vor cheltui mai mult în acest an comparativ cu Paștele de anul trecut, iar 59% dintre cei ce vor cheltui între 501 și 700 de lei cred că vor avea cheltuieli similare cu cele din anul 2013.

Pe lângă tradiționalele ouă roșii, pe masa de Paște a românilor se vor afla și dulciurile și produsele de patiserie produse în casă (73%), fructele (69%) și produsele lactate (67%). Principalele tipuri de carne ce vor sta pe masa de Paște a românilor sunt cea de pui (65%) și de miel (63%), iar categoriile de băuturi cel mai frecvent menționate au fost cele nealcoolice (sucuri, apa) — 71% și vinul — 69%.

Cercetarea arată că 30% dintre români țin postul Paștelui, cu precădere femeile, cu vârstă mai mare de 45 de ani din mediul rural și persoanele din Moldova. Cei mai puțin înclinați să țină postul Paștelui sunt bărbații, persoanele cu vârsta sub 30 de ani și cele din orașele mari și București.

Pentru o mai bună înțelegere a comportamentului de consum în perioada Paștelui, respondenții au fost segmentați în 4 tipuri de consumatori — „tradiționaliști”, „semi-tradiționaliști”, „semi-moderni” și „moderni. Astfel, 4 din 10 români pot fi numiți semi-tradiționaliști, un sfert sunt tradiționaliști, o treime sunt semi-moderni. Potrivit studiului, destul de puțini consumatori (3%) pot fi catalogați după aceste criterii ca fiind moderni, chiar și în orașele mari.

Profilul românului tradiționalist este definit cu precădere de persoane de sex feminin, cu vârsta mai mare de 45 de ani, cu studii de până în 10 clase din mediul rural, iar profilul românului semi-tradiționalist este definit cu precădere de persoane de sex masculin, cu vârsta cuprinsă între 30 și 45 de ani, cu un nivel de educație mediu sau universitar, cu rezidența în orașele mari și București.

Consumatorii semi-moderni au următoarele trăsături: persoane de sex masculin, cu vârsta mai mică de 30 de ani, cu studii medii și universitare, cu rezidența în orașe mari și București, din regiunea Sud-Vest și București, iar trăsăturile socio-demografice ale consumatorilor moderni sunt următoarele: sunt mai degrabă bărbați decât femei, cu vârsta sub 30 de ani, cu studii universitare din mediul urban.

Sondajul a fost realizat în perioada 21—27 martie 2014 la nivel național, în mediile urban și rural, în rândul populației de peste 15 ani din România, folosind un eșantion de 1102 persoane, cu o marjă de eroare de ą2,9% și probabilitate de 95%.

Tipul de eșantionare a fost selecția aleatorie a gospodăriei și a respondentului din cadrul acesteia, folosind regula zilei de naștere. Datele folosite în cadrul studiului au fost culese în urma interviurilor față-în-față (PAPI), la domiciliul respondentului. Datele au fost validate în funcție de sex, vârstă, regiune și mărimea localității în conformitate cu datele de referință ale INS 2011.

TNS CSOP este o companie cu tradiție în cercetarea de piață din România. Compania a fost înființată în 1993, iar din 1997 face parte din rețeaua TNS.

Anual TNS CSOP realizează peste 200 de proiecte de cercetare, proiecte cu metodologii adaptate la necesitățile specifice ale fiecărui client in parte în care pot fi incluse soluțiile dezvoltate de către experții TNS la nivel internațional. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata