900 de trenuri de călători şi de marfă nu au circulat din cauza protestului spontan al angajaţilor

Aproximativ 600 de trenuri de călători și 300 de trenuri de marfă nu au circulat miercuri, între orele 7,00 și 9,00, la nivelul țării, după ce angajații CFR – Mișcare Comercial și-au întrerupt în mod voluntar activitatea, fiind nemulțumiți de nivelul salarizării și de condițiile de muncă.

‘În urma întreruperii de activitate a angajaților de la Mișcare Comercial, aproximativ 600 de trenuri de călători și 300 de trenuri de marfă nu circulă miercuri, între orele 7,00 și 9,00, la nivelul țării. Oamenii sunt nemulțumiți în principal de nivelul salarizării și de condițiile de muncă. Cei care au întrerupt activitatea sunt operatorii și impegații. La această oră (8, 35 n.r.) nu circulă niciun tren la nivelul țării, iar acțiunea se va încheia la ora 9,00’, a declarat miercuri dimineață, președintele Federației Mișcare Comercial, Gheorghe Frățică.

Citeste si:  CFR Călători va opera varianta directă de călătorie cu trenul de la Kiev la Bucureşti şi retur

Acest a precizat, totodată, că miercuri, la ora 10,00, vor avea loc întâlniri cu reprezentanții CFR Infrastructură și CFR Călători, urmând ca la ora 17,00 să participe la o întrevedere cu ministrul Transporturilor, Dan Șova, pentru a discuta despre problemele cu care se confruntă angajații din domeniu.

Federațiile sindicale din transporturile feroviar anunțaseră, în urmă cu o săptămână, că ar putea declanșa conflictul colectiv de muncă începând cu data de 23 aprilie, dacă până atunci nu vor fi încheiate noile contracte colective de muncă, cu prevederi favorabile salariaților.

Citeste si:  Primul cluster de turism dedicat tinerilor va fi operaţional în următoarele 30 de zile

Potrivit lui Iulian Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, o alta nemulțumire a CFR-iștilor se referă la eliminarea, începând de anul trecut, a drepturilor de călătorie gratuită pe calea ferată.

„Vorbim de un drept consfințit din vechime, acela ca feroviarii să poată călători gratuit în interes de serviciu și în interes particular pe calea ferată. De această facilitate beneficiază toți colegii noștri din Europa. Din păcate, autoritățile au decis anul trecut să nu mai acorde aceste autorizații, provocând o stare de nemulțumire intensă în rândul salariaților”, preciza Iulian Măntescu.

El menționa, totodată, că nesemnarea noilor contracte colective de muncă ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariați de la CFR Marfă.

Citeste si:  Tot mai mulţi români circulă cu trenul; traficul de călători a crescut cu 12,4%, în primele trei luni

„Bugetele de venituri și cheltuieli pentru anul 2014 reflectă incapacitatea managerilor în găsirea măsurilor de creștere a veniturilor unităților de cale ferată, astfel încât pierderile salariale ale CFR-iștilor să poată fi recuperate după o perioadă de austeritate de șase ani. Este inadmisibil ca, la ora actuală, marea majoritate a CFR-iștilor să primească salarii de 1.100 lei. Vorbim de o stare de nemulțumire acumulată în rândul a peste 50.000 de salariați, din cauza unor revendicări nesoluționate la timp”, a mai spus Iulian Măntescu. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata