Lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu va fi gata pe 15 noiembrie, afirmă Şova

43

Lotul 3 autostrăzii Orăștie – Sibiu, singurul care mai trebuie dat în folosință între cele două localități, va fi gata pe 15 noiembrie, conform angajamentului luat de constructorul italian, a declarat joi, la Simeria, ministrul Transporturilor, Dan Șova.

‘Au primit o extensie de timp până în noiembrie 2014. Vreau să ne înțelegem bine: data de 15 noiembrie 2014 nu este o dată stabilită nici de mine, nici de CNADNR, ci este stabilită de Completul de Arbitraj. (…) Angajamentul lor scris este că până în iulie termină cei 16 kilometri care sunt neafectați de alunecări (de teren, n.r.), iar cei 6,7 kilometri afectați de alunecările de teren, până în noiembrie’, a afirmat, într-o conferință de presă, ministrul Șova.

Ministrul Transporturilor a inspectat joi stadiul lucrărilor pe tronsoanele de autostradă Lugoj-Deva, Arad-Nădlac și Orăștie-Sibiu și a participat, împreună cu ministrul Sănătății, Nicolae Bănicioiu, la recepția lucrărilor de reabilitare a spitalului CF din Simeria.

Lucrările incluse în Lotul 3 din autostrada Orăștie-Sibiu vor continua cu italienii de la Impregilo, fără costuri suplimentare, a anunțat, într-o conferință de presă pe 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Șova.

Citeste si:  Abateri grave în respectarea proiectului de execuţie pentru Autostrada Orăştie-Sibiu; secţiunea km 60+600 va fi demolată şi refăcută

‘Impregilo avea o serie de pretenții inacceptabile pentru care noi am spus că ori se revine în limitele contractului, fără costuri suplimentare, ori reziliem contractul. Până ieri /31 martie 2014, n.r./, la ora 12,00, și-au dat acceptul pentru cererile formulate de CNADNR /Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România/. Și-au asumat că vor termina cei 16 kilometri din cei 22 km neafectați de alunecările de teren, până la 15 iulie 2014. De asemenea, și-au asumat finalizarea lucrărilor fără costuri suplimentare așa cum s-a dorit inițial și ne determinase pe noi să reziliem contractul’, a spus Șova.

Potrivit ministrului Transporturilor, până cel târziu luni, 7 aprilie, CNADNR va anunța noul program de lucrări pentru acest lot, fără a publica actul adițional la acest contract, întrucât documentul face parte din contractul care nu este public.

‘Ne aflăm acum într-o altă paradigmă, iar până vineri /4 aprilie 2014, n.r./ va fi stabilit un nou program de lucrări și, printr-un comunicat de presă al CNADNR, cel târziu luni vom aduce la cunoștintă acel program, mai puțin actul adițional pentru că acesta face parte din contract și nu este public. Impregilo a înțeles să aibă o atitudine așa cum o au și în alte țări din Europa sau de pe alte continente, unde au avut lucrări bune și și-au construit reputația pe care o au azi’, a menționat Dan Șova.

Citeste si:  Dan Şova: În trei ani vom avea încă 391 de kilometri de autostradă finalizaţi

La sfârșitul lunii martie ministrul Transporturilor declara, la postul public de televiziune, că înțelegerea contractuală cu italienii de la Impregilo pentru Lotul 3 din autostrada Orăștie-Sibiu va fi reziliată.

Autostrada Orăștie-Sibiu a fost deschisă circulației în data de 20 decembrie 2013, pe distanța dintre Orăștie, județul Hunedoara și Cunța, județul Alba, respectiv aproximativ 44 de kilometri, după ce anterior, în cursul aceleași zile, a fost inaugurat și lotul 4 al acesteia, între Săliște și Sibiu, în lungime de 16 kilometri.

Din cauza complexității și lungimii proiectului, pentru execuția lucrărilor de pe autostrada Orăștie-Sibiu a fost realizată o împărțire în 4 loturi. Valoarea totală de construcție a tronsonului Sibiu — Orăștie este de 716 milioane de euro.

Deschiderea lucrărilor la loturile 1 și 2 de pe autostrada Orăștie — Sibiu, parte a Coridorului IV Pan-european, a avut loc în 15 noiembrie 2011, ambele având ca termen inițial de finalizare aprilie 2013.

Citeste si:  Comisia juridică a Senatului: Aviz favorabil cererii de încuviinţare a arestării lui Dan Şova

Proiectarea și execuția lotului 1, în lungime de peste 24 de kilometri, de la Orăștie la Vințu de Jos, a fost realizată de SC Strabag SRL, valoarea investiției depășind 166 milioane de euro.

Lotul 2 cuprinde 19,7 kilometri, de la kilometrul 24,1 la kilometrul 43,8, și se întinde de la Vințu de Jos la Miercurea Sibiului, cuprinzând și centura Sebeșului, în lungime de opt kilometri.

Investiția se ridică la peste 114 milioane de euro, lucrările fiind executate de Asocierea Straco Grup SRL—Studio Corona SRL Civil Engineering.

Din valoarea eligibilă a fiecărui contract de proiectare și execuție, 85% sunt rambursați de Comisia Europeană, constituind finanțare acordată prin Fondul de Coeziune, diferența până la valoarea totală fiind asigurată de la bugetul de stat.

Proiectul a urmărit construcția unui nou sector rutier la standard de autostradă, cu câte două benzi pe sens, pe traseul Orăștie — Sibiu, în lungime de 82,07 kilometri. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata