Zborul MH370: Transport necunoscut la bordul aeronavei dispărute

0

Aeronava Boeing, a companiei Malaysia Airlines, care a dispărut fără urmă la 8 martie, avea la bord nu doar 239 de ocupanți, ci și un transport de peste șapte tone de marfă, o parte din aceasta nefigurând în niciun document însoțitor, relatează jurnaliștii de la The Daily Mail.

Autoritățile malaeziene au dat publicității anterior un raport cu rezultatele preliminare ale anchetei privind dispariția aeronavei, ale cărei căutări nu a dat până acum niciun rezultat. Odată cu aceasta a fost făcută publică și o listă cu încărcătura aflată la bordul aeronavei dispărute. Din ea rezultă că avionul transporta 5,466 tone de mangustan — fructul unui copac tropical. Dacă în cazul fructelor exotice totul este clar, restul încărcăturii naște însă întrebări.

Șeful Malaysia Airlines, Ahmad Jauhari Yahya, a declarat, într-o conferință de presă la 24 martie, la Kuala Lumpur, că, în afară de mangustan, avionul mai transporta baterii cu litiu (200 kg), parte a unei încărcături separate ce cântărea 2,453 de tone.

Oficialul menționat nu a dorit să precizeze însă jurnaliștilor de la Daily Mail ce anume reprezenta restul de 2,253 de tone din această încărcătură, invocând faptul că avocații i-au interzis să divulge orice informație până la finalizarea anchetei. El a refuzat, de asemenea, să indice numele firmei producătoare de baterii cu litiu.

În același timp, reprezentantul Malaysia Airlines a indicat că restul încărcăturii era compus din ‘accesorii pentru echipamente radio și încărcătoare de baterii’.

Copii ale documentelor de însoțire a transportului, obținute de redacția Daily Mail, citat de RIA Novosti, relevă faptul că avionul transporta 133 unități de marfă, cu o greutate de 1,99 de tone, și 67 de unități de alte mărfuri, cu o greutate de 463 kg, dintr-o încărcătură generală de 2,453 de tone. În opinia ziarului britanic, nu este clar unde se încadrează ‘bateriile de litiu de 200 kg’ în această încărcătură.

Declarația nu specifică nici avertismentul atât de comun în cazul transportatorilor de baterii cu litiu în legătură cu modul de manipulare a acestora, deoarece în cazul deteriorării ambalajului există riscul unui incendiu.

În acest context, ziarul amintește că, inițial, printre alte versiuni ale accidentului figurase și un posibil incendiu la bordul aparatului de zbor.

Transportul necunoscut fusese comandat de oficiul din China al HHR Global Logistics, dar marfa urma să fie ridicată de către o altă societate — JHJ International Transportation Co.Ltd.

Amplifică misterul și o altă circumstanță. Printre cei 227 de pasageri se aflau 20 de angajați ai companiei Freescale Semiconductor. Fosta ‘subsidiară’ a celebrei Motorolla, cu sediul în Texas, produce echipamente de semiconductori, inclusiv componente pentru echipamente de apărare și sisteme de navigație pentru aeronave.

Până când nu va fi făcută publică o descriere detaliată a ,,componentelor radio’, al căror nume nu este detaliat în documentele zborului MH370, va exista suficient material pentru diferitele teorii ale conspirației, concluzionează ziarul.

Avionul Boeing 777-200, al companiei Malaysia Airlines, care efectua zborul MH370 pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, cu 227 de pasageri și 12 membri ai echipajului la bord, a dispărut de pe ecranele radarelor în noaptea de 7 spre 8 martie.

Premierul malaezian Najib Razak a declarat la 24 martie că aeronava a căzut în sudul Oceanului Indian, aceasta rezultând din analiza datelor de satelit. Se presupune că nu există supraviețuitori. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.