Prima româncă mecanic de locomotivă a condus primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin

0 8

 Prima femeie mecanic de locomotivă din România, Dana Târşogoiu, a devenit o adevărată vedetă pentru presa din Bulgaria după ce a condus, sâmbătă, primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin. Ziarişti din diferite mass-media bulgăreşti au stat la coadă pentru a o putea fotografia pe doamna zâmbitoare în cabina de mecanic de locomotivă. M-am simţit foarte bine, distanţa dintre Vidin şi Calafat se parcurge în aproximativ 30 de minute, trenurile sunt formate din automotoare Desiro, iar călătoria a fost deosebit de plăcută, a spus Târşogoiu  după sosirea trenului la Calafat.

Circulaţia feroviară prin utilaj a fost deschisă de către secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Iulian Matache şi omologul său bulgar Petăr Kirov. Delegaţia română condusă de Matache a ajuns la gara Vidinului cu trenul, la ora 12:00, iar după o scurtă ceremonie în oraşul bulgar, oficialii şi ziariştii români şi bulgari au urcat în tren pentru o călătorie la Calafat.

Iulian Matache a declarat la gara din Vidin că la început cursele între Craiova şi Vidin vor fi operate cu două perechi de trenuri ale CFR şi că speră ca în scurt timp să fie introduse şi tot atâtea trenuri bulgăreşti. Ministrul-adjunct al transporturilor din Bulgaria, Petăr Kirov, a notat însă că principala piedică pentru lansarea trenurilor bulgăreşti între Vidin şi Craiova este faptul ca o parte din traseul de pe teritoriul românesc nu este electrificat, în timp ce Căile Ferate Bulgăreşti operează în zona Vidinului doar cu locomotive cu tracţiune electrică. În opinia lui Kirov, lipsa de electrificare pe teritoriul românesc reprezintă o problemă şi pentru transportatori cargo. Oficialul susţine însă că sunt motive de optimism că primul tren de mărfuri va fi lansat luna viitoare.

La Calafat, Matache a subliniat importanţa Coridorului IV Pan-European şi a spus că România îşi propune modernizarea căii ferate între Craiova şi Calafat cu fondurile din Mecanismul de Conectare a Europei. Cu banii din Programul Operaţional Transport se proiectează drumul expres între Vidin şi Calafat care va avea patru benzi. Pe de altă parte, am depus deja un proiect în cadrul noii facilităţi de Conectare a Europei pentru modernizarea tronsonului Vidin-Medkoveţ din calea ferată între Vidin şi Sofia, astfel şi noi depunem eforturi pentru dezvoltarea acestui coridor.

Pe peronul de la Calafat, oaspeţii din Bulgaria au fost întâmpinaţi de primarul Mircea Guşa, care s-a declarat extrem de mulţumit că trenurile se lansează chiar de Ziua oraşului, sărbătorită pe 10 mai. ‘Pentru mine ca primar, pentru călăfăteni ca şi pentru locuitorii Vidinului cu certitudine este un moment istoric. Este o relaţie în plus, încă un lucru care trebuia adus în strânsă colaborare între regiunea Doljului, zona Calafatului şi zona Vidinului. După inaugurarea podului, cele două localităţi au devenit practic una şi aceeaşi, ca două cartiere ale unui oraş. Foarte mulţi călăfăteni merg la Vidin în fiecare zi şi invers, mulţi dintre locuitorii Vidinului vin la Calafat. Chiar şi astăzi, de ziua oraşului, sute de bulgari de la Vidin sunt aici’, a spus Guşa.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata