Primele fonduri din acciza pe combustibil vor fi pentru autostrada Transilvania, susţine Dan Şova

0 11

Primele fonduri din acciza pe combustibil introdusă la 1 aprilie vor fi folosite pentru finanțarea lucrărilor autostrăzii Transilvania, a declarat sâmbătă ministrul Transporturilor, Dan Șova.

‘Astăzi, aliniamentul autostrăzii este modificat, de la Târgu Mureș nu mai merge pe Sighișoara-Brașov și coboară pe Sebeș-Turda. Din aliniamentul vechii autostrăzi, singura parte pe care nu se va mai face autostradă este de la Târgu Mureș la Sighișoara și Brașov. În schimb, autostrada va coborî de la Turda spre Sebeș, pentru a se uni cu coridorul IV’, a explicat Dan Șova.

El a prezentat, pe tronsoane, situația existentă și demersurile care vor fi făcute.

‘Astăzi avem cei 52 km finalizați înainte de venirea noastră la guvernare. Avem tronsonul de 70 km, împărțit în patru, Sebeș-Turda; pentru tronsoanele 3-4 am dat ordinul de începere astăzi, urmând ca pentru tronsoanele 1-2 am zis eu că în maxim 50 de zile să dăm ordinul de începere. De la Gilău la Nădășel s-a dat ordinul de începere a lucrărilor încă din luna aprilie, pentru cei 9,6 km. Pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borș, cel care avea 52% grad de realizare, pot să vă spun că ieri 9 mai a fost trimisă documentația pentru licitația de lucrări pe cei 64 km și după 20 mai o să fie publicat în SEAP anunțul de licitație. Valoarea estimată este de 900 de milioane de lei. Este mai ieftină cu 200 de milioane de lei față de estimarea inițială. Estimăm data de începere a lucrărilor luna octombrie. Pentru Suplacul de Barcău-Borș este alocare bugetară repartizată pe trei ani, anul acesta avem alocată suma de 55 de milioane de lei. Are 24 de luni de realizare, deci va trebui să fie gata în septembrie-octombrie 2016’, a explicat Dan Șova.

El s-a referit și la celelalte tronsoane ale autostrăzii Transilvania.

„În afară de Suplacul de Barcău-Borș a rămas porțiunea de la Suplacul de Barcău la Nădășel, cei 93 km. Pentru această porțiune avem două tronsoane, de la Nădășel la Mihăiești, 16,8 km, unde avem un studiu de fezabilitate din 2012. Nu avem terenurile expropriate, dar avem contracte cu avocații. În prima săptămână a lui iulie vom publica în SEAP documentația de licitație. Estimez începerea lucrărilor la sfârșitul lunii noiembrie 2014 pentru tronsonul Nădășel-Mihăiești”, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, există și dificultăți mari pe unele tronsoane.

‘Pentru tronsonul Mihăiești-Suplacul de Barcău, 75 km, din păcate avem mai multe probleme, în sensul că trebuie realizat studiul de fezabilitate de la zero, pentru că cel existent nu respectă foarte multe condiții dintre cele cerute astăzi. De asemenea, avem un acord de mediu din 2004, dar pe acest tronson au apărut situri Natura 2000, deci este o mare problemă. Avem și un lucru pozitiv aici, că nu mai trebuie să facem licitație pentru studiul de fezabilitate, doar trebuie actualizat. Cred că aici vom putea da ordinul de începere a lucrărilor undeva în octombrie 2015. Termenul de realizare va fi de 24 de luni, iar valoarea estimată, din studiul de fezabilitate, se ridică la 4,2 miliarde de lei’, a mai spus Dan Șova.

Potrivit acestuia, primii bani din acciza pe combustibil intrată în vigoare pe 1 aprilie vor fi folosiți tot la autostrada Transilvania.

‘Pentru Nădășel-Mihăiești-Suplacul de Barcău, deci pentru cei 93 km, sursa de finanțare este acciza intrată în vigoare la 1 aprilie. Acești 93 km din autostrada Transilvania sunt primul proiect de autostradă care va fi finanțat integral din acciză. Un ultim tronson este Câmpia Turzii—Ogra-Târgu Mureș, care face parte tot din fosta autostradă Transilvania, 53 km: cel târziu pe 26 mai veți avea în SEAP publicată documentația de licitație de lucrări. Deci, după 26 mai, pentru fosta autostradă Transilvania vom avea în SEAP Suplacu de Barcău-Borș, de la buget, și Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș, pe fonduri europene’, a punctat Dan Șova. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata