GFR: Am primit abia după şase luni garanţia pentru privatizarea CFR Marfă

0

Grup Feroviar Român a primit înapoi garanţia de 20,2 milioane de euro abia la şase luni de la încercarea de privatizare a CFR Marfă

„Procedura de privatizare a obligat participanţii, inclusiv GFR, ca, în cadrul procesului de privatizare, să depună, împreună cu oferta de preţ, şi o scrisoare de garanţie bancară în scopul garantării îndeplinirii obligaţiilor ulterioare, cea mai importantă fiind semnarea contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni de către ofertantul declarat câştigător şi depunerea într-un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s-a conformat acestei obligaţii şi împreună cu oferta de preţ a constituit şi scrisoarea de garanţie bancară emisă de o bancă străină’, au explicat reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, scrisoarea de garanţie bancară a fost emisă în temeiul prevederilor Codului Civil Român şi a reglementărilor bancare care prevăd în mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garanţia, cât şi condiţiile pentru care poate fi executată o astfel de garanţie.

În consecinţă, scrisoarea de garanţie bancară depusă de GFR în procedura de privatizare a CFR Marfă nu putea fi executată într-o altă cauză, alta decât privatizarea CFR Marfă. Finalizarea tranzacţiei nu a fost posibilă din cauza neîndeplinirii condiţiilor suspensive, din motive care nu au ţinut de culpa cumpărătorului GFR, situaţie în care contractul de privatizare a încetat de drept, potrivit clauzelor din cuprinsul acestuia‘, se arată în comunicatul companiei.

Ca urmare, potrivit contractului de privatizare, contul escrow în valoare de 20,2 milioane euro a fost desfiinţat şi scrisoarea de garanţie urma să fie restituită, părţile urmând să fie repuse în situaţia iniţială, de dinaintea privatizării.

„Cu toate că procedura de privatizare a CFR Marfă nu a putut fi încheiată încă de la mijlocul lunii octombrie 2013, scrisoarea de garanţie bancară nu a fost restituită Grup Feroviar Român de către Ministerul Transporturilor vreme de 6 luni, în ciuda demersurilor pe care reprezentanţii societăţii le-au făcut la Comisia de Privatizare a CFR Marfă’, mai spun reprezentanţii companiei feroviare.

Privatizarea CFR Marfă a eşuat toamna trecută întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societăţii către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Preţul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.