Ziua Europei: Vikingii şi urmaşii reginei Angliei au „invadat” Piaţa Unirii

0

Din îndepărtatele fiorduri nordice, urmaşii vikingilor de altădată au aterizat, vineri, 9 mai, de Ziua Europei, cu tradiţii şi obiceiuri în mijlocul Bucureştiului.

Și nu oriunde, ci în cea mai tranzitată zonă a Capitalei — metroul bucureştean, la staţia Piaţa Unirii 1. Cot la cot cu celelalte 28 de naţiuni din Uniunea Europeană, Danemarca a făcut tandem pe cele două tronsoane de la Unirii cu urmaşii Reginei şi ai lui Shakespeare, englezii. Marea Britanie şi Danemarca s-au prins în şirul lung al propriilor tradiţii şi obiceiuri şi au celebrat, cum au ştiut mai bine, ziua de 9 mai.

  • Vikingii, gazde în „House of Denmark”

„House of Denmark” a fost baza temei aleasă de către danezi. Un concept verde (cum se putea altfel), în care aceştia s-au întrecut în a oferi bucureştenilor câte ceva din aerul nordic.

Desfăşurarea de forţe din staţia de metrou Piaţa Unirii 1 a implicat decoruri alese cu bun gust, iar atmosfera excelent întreţinută de către vikingi şi statui umane a atras toate privirile.

La câţiva paşi de aparatele păcănitoare care îţi permit accesul direct la peron, ne întâmpină un covor „hollywoodian” din gazon artificial, dar de data asta de culoare verde. De o parte şi de celalaltă a zonei de acces, domnişoare prezentabile împart cu un zâmbet protocolar bine studiat flyere de promovare a ţării nordice.

Ataşamentul faţă de natură, educaţia pentru păstrarea unui mediu curat şi amenajarea unei grădini ecologice în mijlocul tumultului citadin au fost temele despre care Excelenţa Sa, ambasadorul Danemarcei la Bucureşti, Michael Sternerg, a ţinut să spună câteva cuvinte.

„Prin „House of Denmark”, ne-am propus să aducem un colţ din Danemarca în care trecătorii să simtă stilul de viaţă optimist al locuitorilor, datorat unui mediu mereu verde, primitor şi, în acelaşi timp, creativ. Danezii sunt recunoscuţi pentru ataşamentul lor faţă de natură şi pentru soluţiile ecologice pe care le caută şi implementează mereu tocmai pentru a o proteja. Lucrurile simple, dar care contează, precum naturaleţea, confortul, calitatea, sunt doar câteva dintre aspectele pe care am vrut să le aducem aproape de bucureşteni, pentru a-i face să simtă ceva din specificul danez”, a spus Sternberg.

Brandul sustenabil „House of Denmark” a fost acompaniat de un alai bogat, în care statui umane şi micuţe balerine îţi atrăgeau atenţia oricât ai fi fost de ocupat.

Nici cei mici nu au fost uitaţi, aceştia fiind provocaţi să clădească de la zero cea mai ecologică şi inedită casă din lume cu ajutorul pieselor Lego. Prin acest episod, danezii au arătat o dată în plus celebritatea şi valoarea celui mai cunoscut joc de pe planetă.

Foarte atenţi cu aerul pe care îl respiră, danezii au punctat la capitolul inovaţie ecologică şi stil de prezentare a ţării lor.

Desemnată „Capitala verde a Europei 2014”, Copenhaga s-a regăsit în materialele de prezentare ale nordicilor, iar românii s-au putut familiariza cu informaţii despre oraşul care este, în aceste zile, gazda celui mai mare eveniment muzical european — Eurovision.

În total, 14 companii au reuşit să creeze, de Ziua Europei, un colţ din Danemarca în inima Capitalei României, iar evenimentul a demonstrat că lucrurile simple şi atent aranjate pot face minuni, mai ceva ca în basmele lui Hans Christian Andersen.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.