Autoutilitarele, responsabile pentru 25% din emisiile CO2 de pe drumurile europene

0 12

Autoutilitarele sunt responsabile pentru un sfert din emisiile din transport, deși acestea reprezintă numai 3% din totalul vehiculelor care sunt în trafic, relevă datele unei analize realizată de Federația Europeană Transport și Mediu /T&E/.

Potrivit sursei citate, între anii 1990 și 2010, emisiile de CO2 ale autoutilitarelor au crescut cu 36% la nivelul Uniunii Europene /UE/. În acest sens, Comisia Europeană /CE/ a propus un instrument de măsurare, certificare și raportare a emisiilor de CO2 ale acestor vehicule, în speranța că o transparență crescută va accelera progresul.

„Eficiența consumului pentru autoutilitare a stagnat în ultimii 30 de ani, iar în timp ce SUA au stabilit rapid standarde pentru camioanele americane, Europa bate pasul pe loc. Standardele de eficientizare a consumului vor micșora costurile pentru carburanți, vor reduce importurile de petrol și vor diminua emisiile asociate schimbărilor climatice’, a declarat William Todts, ofițer de politici publice în cadrul T&E.

Forul european a publicat, recent, strategia pentru emisiile de CO2 ale autoutilitarelor, care subliniază nevoia urgentă de lua măsuri pentru a reduce consumul de combustibil și emisiile tot mai mari ale acestor vehicule, fără să propună însă măsuri concrete în acest sens.

„Costurile carburanților reprezintă aproximativ 30% din cheltuielile transportatorilor, iar eficiența consumului este o preocupare — cheie pentru sectorul logistic. Introducerea unor standarde pentru autoutilitare ar putea îmbunătăți eficiența consumului cu până la 35%, însemnând o economie de peste 14.000 de euro pe an pentru transportatori și reduceri masive de emisii. Pe durata de viață a vehiculului, economia realizată ar putea fi de până la 150.000 de euro. Deși reprezintă doar 3% din vehiculele de pe drumurile europene, autoutilitarele sunt responsabile pentru 25% din emisiile din transport”, se notează în concluziile raportului.

Europa a introdus standarde de economie de carburanți pentru automobile și autoutilitare, dar nu există reglementări în privința emisiilor de CO2 ale celor din urmă, conform T&E. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata