Aproape 50% dintre antreprenori se autofinanţează atunci când îşi demarează o afacere

Comunicat de presă

Aproape 50% dintre antreprenori s-au autofinanţat atunci când şi-au demarat afacerea, folosind banii economisiţi în perioada în care au fost angajaţi, conform rezultatelor sondajului iVox prezentat astăzi, la Iași, în cadrul conferinţei regionale „Afacerile, de la A la Finanţare”.

Sondajul a fost efectuat la cererea Băncii Româneşti şi derulat în perioada 28 aprilie – 15 mai 2014. Doar 12,4% dintre firmele care au participat la sondaj au apelat la o finanţare de la bancă, iar 9% dintre respondenţi au beneficiat de ajutorul unui business angel, partener sau fond de investiţii, în timp ce aproape o treime dintre cei care şi-au deschis o afacere au apelat la banii părinţilor, rudelor sau prietenilor. La studiul online au participat 419 respondenţi care administrează  sau deţin firme cu cifre de afaceri de până la 500.000 euro/an.

“Cei mai mulţi dintre români reclamă politica fiscală din România ca fiind o mare piedică în derularea afacerilor lor. Aceştia şi-ar dori de la autorităţi un mediu fiscal prietenos şi o reducere a birocraţiei. Finanţarea afacerilor reprezintă un punct important pe agenda antreprenorilor, iar Banca Românească vine în ajutorul lor cu produse dedicate nevoilor fiecăruia, precum credite de investiţii, linii de credit sau scrisori de garanţie bancară”, a declarat Bogdan Caraghiaur, managerul departamentului de Întreprinderi Mici.

Întrebaţi ce tip de finanţare ar avea nevoie de la o bancă, peste 40% dintre respondenţi au declarat că le-ar fi necesar un credit pentru investiţii, o treime au menţionat o linie de credit, iar peste un sfert au indicat că şi-ar dori un credit pentru cofinanţarea proiectelor europene.

Peste o treime dintre participanţii la studiu au acumulat deja 5 ani de experienţă în business, 2 din 10 respondenţi au o experienţă de 3 până la 5 ani, în timp ce aproape 3 respondenţi din 10 sunt doar la începuturile antreprenoriatului, cu o experienţă de 1 până la 3 ani.

Cei mai mulţi antreprenori români, respectiv peste 71%, au pornit în business din dorinţa de a îmbunătăţi un serviciu sau bun de care s-au folosit într-un anumit moment în viaţă. Peste 20% au demarat o afacere în urma unei idei preluate de la părinţi, rude sau prieteni.

Banca Românească are în ofertă produse și servicii dedicate micro-întreprinderilor şi IMM-urilor. În 2014, pentru finanţarea IMM-urilor banca a alocat un buget de 50 de milioane de euro.

Banca vine în întampinarea nevoilor de finanţare a IMM-urilor prin produse de creditare personalizate şi structuri dedicate acestei categorii de clienţi. „Încercăm întotdeauna să găsim soluţia optimă de finanţare pentru fiecare solicitant în parte, beneficiind de atuurile flexibilităţii şi dinamismului în relaţia cu clienţii noștri”, explică Cosmin Călin, director executiv Unitatea Corporaţii Banca Românească.

Banca Românească se numără printre primele instituţii de credit care au semnat şi au obţinut pentru clienţii lor garanţii în cadrul Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici si mijlocii (OUG 92/2013). De asemenea, Banca a semnat un acord de parteneriat cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), prin care beneficiarii de subvenţii pot obţine credite pentru finanţarea capitalului de lucru.

O importanţă sporită este acordată procesului de absorbţie a fondurilor europene, Banca Românească oferind un pachet de produse destinate finanţării proiectelor care beneficiază de astfel de fonduri, acoperind toate etapele de la emiterea scrisorii de confort şi a scrisorii de garanţie bancară de restituire a avansului, la prefinanţare, cofinanţare şi inclusiv asigurarea capitalului de lucru necesar operării investiţiilor realizate sau finanţarea TVA.

 

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.