EUR
4,83 RON
(+0.01%)
USD
4,47 RON
(+0.15%)
GBP
5,48 RON
(+0.12%)
CHF
4,58 RON
(-0%)
BGN
2,47 RON
(-0.08%)
BYN
1,73 RON
(+0.15%)
CAD
3,14 RON
(+0.77%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,68 RON
(+0.37%)
JPY
0,04 RON
(+0.12%)
CZK
0,17 RON
(+0.42%)
INR
0,06 RON
(+0.37%)

 

Vânzările de maşini au crescut cu 30,2%, în primele 5 luni ale anului; Dacia este în fruntea clasamentului, la autoturisme

Vânzările de mașini în primele cinci luni din acest an au crescut cu 30,2% față de perioada similară din 2013, ceea ce înseamnă 11 luni consecutive de creștere, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

„Cu un volum total de 9.502 de unități vândute în luna mai, consemnăm față de luna aprilie o creștere de 18%, ceea ce face ca, după cinci luni din 2014, să se înregistreze o creștere față de aceeași perioadă din 2013 de 30,2%, situație datorată în special autoturismelor, care au înregistrat +29,8% (+53,2% cele autohtone și +21,7% cele din import)”, potrivit comunicatului.

În continuare, vânzările pe piața din România sunt susținute de achizițiile realizate de persoanele juridice (75% din volumului total înregistrat pe primele 5 luni din 2014). De remarcat este faptul că, pentru luna mai, raportul persoane fizice/persoane juridice este mai echilibrat (41% vs. 59%), influența Programului „Rabla” fiind evidentă.

La autoturisme, topul pe mărci după patru luni din 2014 este condus de Dacia, cu 9.832 unități vândute (32,6% din total), urmată de Volkswagen (2.995 unități/9,9%), Skoda (2.816 unități/9,3%), Ford (2.066 unități/6,8%), Renault (1.920 unități/6,4%) și Opel (1.221 unități/4%).

Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna mai, dar și după cinci luni din 2014, urmat de Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Volkswagen Golf.

În funcție de tipul de combustibil, creșterea vânzărilor de autoturisme cu motoare Diesel se reduce față de situația la patru luni, ponderea acestora ajungând după cinci luni din 2014 la 56,3% (față de 59,3% cât era la patru luni).

„Cu datele înregistrate în luna mai 2014, consemnăm un număr de 11 luni consecutive de creștere față de lunile similare din anul precedent, fapt ce, la o primă analiză, arată o consolidare a evoluției pozitive remarcată și la nivel european”, mai spun cei de la APIA.

Și pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, principalele țări europene înregistrând creșteri destul de importante (Franța — 3,4%, Germania — 3,4%, Italia — 3,2%, Spania — 16,3%, Marea Britanie — 11,6%).

„Pe de altă parte, un aspect ce merită semnalat este faptul că înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu circa 6% față de primele 5 luni ale anului 2013. Cu toate acestea, volumul lor (81.000 unități în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cu cel al autoturismelor noi (circa 3,3 ori mai mare), deși în scădere față de situația din 2013 (când au fost 4,3 rulate la unul nou)”, se precizează în comunicatul APIA.

Totodată, în primele cinci luni, s-au produs 176.124 de autovehicule, cu 6,7% mai puține decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 149.489 unități (85%) sunt produse de Dacia, 26.631 (15%) de Ford și patru unități de Roman Brașov.

Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (66.407 unități), urmată de Dacia Logan (44.779 unități), Ford B-MAX (26.631 unități), Dacia Sandero (20.673 unități) și Dacia Logan MCV (17.630 unități).

„Au fost exportate în luna mai 2014 un număr de 30.708 unități, ceea ce face ca după cinci luni din 2014 să consemnăm un volum total de 161.255 unități exportate, adică o creștere de 1,6% față de perioada similară din 2013. Cel mai exportat model în luna aprilie 2014 a fost Dacia Duster (15.433 unități), urmat de Ford B-MAX (4.380 unități) și Dacia Logan (4.018 unități), topul fiind același și în ceea ce privește analiza pe ansamblul primelor cinci luni (Duster — 62.234 unități, Logan — 38.114 unități și B-MAX — 26.614 unități)”, arată APIA.

Reprezentanții Asociației mai remarcă faptul că Dacia este, în continuare, performera pieței europene, aceasta înregistrând pe ansamblul statelor membre ale UE, cea mai mare creștere la cinci luni, respectiv 37% (+25% în luna mai 2014 vs. mai 2013).

„Ca urmare a evoluției de până acum, dar luând în considerare și factorii care activează în piață pe termen scurt, apreciem că putem menține estimarea făcută pentru anul 2014, respectiv o creștere de circa 4-5% pe ansamblul pieței auto, fiind de așteptat ca aceasta să fie mai importantă pe segmentul vehiculelor comerciale (ușoare și grele)”, afirmă reprezentanții APIA.

Aceștia reiterează că, pentru a avea o evoluție constant pozitivă, dar și predictibilă într-o oarecare măsură, piața are nevoie de măsuri privind fiscalizarea comerțului cu autovehicule rulate din import (TVA, impozite etc), sancționarea modificării kilometrajului ori a circulației autovehiculelor înmatriculate în alte state.

Pe de altă parte, este nevoie și de un cadru legal care să stimuleze achiziția de autovehicule care încorporează tehnologie avansată și sunt mai puțin poluante (electrice, hibride sau folosesc combustibili alternativi). (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata