Călătorie în regatul pantofilor Vuitton

30

O clădire modernă din beton, oţel şi sticlă, cu o amplă curte interioară dominată de un uriaş şi elegant pantof cu toc, sculptură realizată din plăcuţe de inox de artista Joana Vascocelos.

Aceasta este imaginea cu care îşi întâmpină vizitatorii ‘regatul pantofilor Vuitton’, situat la Fiesso d’Artico, la 33 de km de Veneţia, relatează ziarul ‘El Pais’ într-un reportaj de călătorie.

Conceput de arhitectul Jean-Marc Sandrolini ca o ‘cutie de pantofi magică’, edificiul are 14.000 de metri pătraţi şi include întregul proces de realizare a încălţărilor exclusiviste — de damă şi bărbaţi — care se vând apoi pe întregul mapamond, cu preţuri ce pot ajunge şi la 18.000 de euro perechea.

Citeste si:  BP suspendă plata dividendelor în acest an şi promite să se ocupe de victimele mareei negre

 

  • LVHM, în câteva date

Marca Louis Vuitton s-a lansat în 1854, cu genţi şi valize pentru voiaj. În secolul trecut, afacerea s-a extins şi diversificat considerabil.

În 1987, din fuziunea sa cu compania Moët Hennessy a rezultat liderul mondial în domeniul produselor de lux, grupul LVMH Moët Hennessy — Louis Vuitton. Cu sediul central în Paris, pe avenue Hoche, grupul are în prezent în portofoliu peste 60 de mărci prestigioase. Conform datelor de pe pagina sa de internet, grupul îşi concentrează activitatea în cinci sectoare: vinuri şi băuturi spirtoase, modă şi marochinărie, parfumuri şi cosmetică, ceasuri şi bijuterii, precum şi livrarea selectivă.

Citeste si:  Springsteen, un crai al sălilor de sport la 60 de ani

Concernul francez LVHM, al cărui preşedinte director general este Bernard Arnault, are o reţea de 3.000 de magazine în întreaga lume şi aproape 110.000 de colaboratori, dintre care 81 % în afara Franţei.

Criza pare să nu fi afectat uriaşa firmă, care a încheiat anul 2013 cu un câştig de peste 29 de miliarde de euro şi cu un profit net de aproape 4 miliarde de euro. Cele mai mari câştiguri s-au obţinut în Asia (37 %), în Europa (29 %) şi în SUA (23 %).

Citeste si:  Serviciile secrete britanice au interceptat imagini de la milioane de utilizatori ai mesageriei video Yahoo

Produsele de modă şi marochinărie ale LVHM — care cuprind brandurile Louis Vuitton, Fendi, Donna Karan, Loewe, Marc Jacobs, Céline, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Pucci, Berluti şi Rossimoda — au reprezentat 32 % din totalul vânzărilor grupului în anul trecut.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata