În Argentina este căutat craniul celui mai mare dinozaur din lume

Paleontologi argentinieni caută în Patagonia craniul celui mai mare dinozaur din lume, un mastodont de mărimea a 14 elefanți.

Cercetătorii de la Muzeul paleontologic ‘Edigio Peruglio’ din Trelew, care au descoperit osemintele animalului erbivor ce cântărea probabil aproape 80 t, s-au angajat într-o muncă titanică, relatează miercuri AFP.

Am realizat doar 30% din activitățile de extracție și avem deja 200 de rămășițe fosilizate. Mai avem de lucru doi sau trei ani și sperăm să găsim craniul sau măcar o parte din el’, a spus Jose Luis Carballido, cercetător la Consiliul național pentru cercetări științifice și șeful echipei care a descoperit dinozaurul acum trei ani.

Citeste si:  Argentina - ţara tangoului şi a vinului

Animalul cu gât și coadă lungi avea probabil 40 m lungime, iar femurul măsoară 2,40 m, cu diametrul de grosimea unui trunchi de copac. ‘Avem de-a face cu cel mai mare dinozaur din lume, dar pentru noi cel mai important este ceea ce urmează. Există mult material, în stare foarte bună de conservare’, afirmă paleontologul Alejandro Otero. ‘Din craniu avem doar un dinte. Ne lipsește gâtul, dar avem spatele și coada…Este foarte important să găsim craniul fiindcă nu avem multe cranii din acea perioadă. Animalul putea avea capul de un metru’, a spus Carballido.

Citeste si:  Fotbal - CM 2014: Argentina, amendată de FIFA cu 247.000 euro

Nu departe de osemintele celor șapte erbivore descoperite au fost găsiți 70 de dinți de dinozauri carnivori, precum și fosile de trunchiuri de copaci și frunze. ‘Acest lucru ne va permite să reconstituim mediul și ecosistemul în care trăiau dinozaurii’, a adăugat el.

Pentru ca un erbivor de 80 t să se poată alimenta, trebuie ca vegetația să fi fost abundentă și să se refacă rapid, în timp ce Patagonia este în prezent o vastă câmpie deșertică între Anzi și Atlantic.

Există mai multe ipoteze în privința dinozaurilor morți în acel loc din Patagonia: fie acolo era un cimitir fiindcă toate osemintele sunt de adulți, fie animalele bolnave s-au îndepărtat de grup, prinzându-se în nămolul din apropierea unui râu din cauza greutății.

Citeste si:  Maradona, concediat cu un picior în dos