Archaeopteryx, o creatură străveche, pe jumătate dinozaur, pe jumătate pasăre, avea pene şi pe membrele inferioare

Archaeopteryx, o creatură străveche pe jumătate dinozaur, pe jumătate pasăre, a avut pene și pe membrele inferioare, susțin cercetători germani, pe baza analizării unei noi fosile – a 11-a descoperită – a acestui animal, relatează BBC.

Acești „pantaloni” din pene au fost, probabil, folosiți pentru etalare, camuflaj, izolare, clocit și manevre în timp se afla pe pământ, susțin oamenii de știință din Germania implicați în această cercetare, conform unui articol publicat în revista Nature.

Descoperirea lor contribuie la teoria că penele au evoluat inițial pentru alte scopuri decât zborul.

Citeste si:  În Wisconsin, Trump anunță ajutorul agricol pentru 13 miliarde de dolari

Cu ghearele și dinții unui dinozaur, dar penele unei păsări, Archaeopteryx a fost în mod clar o formă de tranziție — o aparentă dovadă a teoriei lui Darwin.

Deși dinozauri mai vechi cu aspect de păsări au mai fost descoperiți de atunci, mulți cercetători încă mai cred că Archaeopteryx a fost primul dinozaur capabil să zboare, așa cum înțelegem azi această modalitate de deplasare.

Potrivit BBC, descoperirea celei de-a 11-a fosile a fost anunțată în 2011, iar specimenul este extraordinar de bine conservat, cu urme detaliate ale penelor apărând clar pe întregul schelet. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)