Locul unde va fi construit al treilea pod peste Dunăre va fi cunoscut în două luni

Locul unde ar putea fi construit cel de al treilea pod peste Dunăre între România și Bulgaria ar trebui să fie cunoscut în decursul următoarelor două luni, a declarat joi directorul general al EKJ Bulgaria, Konstantin Zhiponov, transmite BTA.

EKJ Bulgaria este subsidiara bulgară a companiei daneze de consultanță în domeniul ingineriei EKJ. Această companie este și partenerul firmei românești de consultanță Transproject 2001, care a derulat un studiu cu privire la posibila amplasare a celui de al treilea pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Studiul a fost realizat la cererea ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice din România.

Zhiponov a spus că alegerea locului va ține cont de nivelul de dezvoltare a zonei respective, acesta fiind mai degrabă un aspect socio-economic decât o chestiune tehnică. Cele patru posibile opțiuni sunt Silistra/Călărași, Ruse/Giurgiu (unde este amplasat deja unul din cele două poduri existente), Nicopole/Turnu Măgurele și Oryahovo/Bechet.

‘Intenționăm să avem cel puțin patru poduri în viitor pentru a rezolva această discrepanță. Sarcina noastră este să spunem care din cele patru posibile poduri ar trebui să fie construit primul, pe baza studiului pe care îl derulăm cu colegii din România’ a subliniat Zhiponov.

Zhiponov a precizat că cel de al treilea pod, după cel de la Girgiu-Ruse și cel de la Calafat-Vidin, ar trebui să îndeplinească două cerințe importante. Ar trebui să se ridice la o înălțime de cel puțin 20,5 metri deasupra nivelului superior al Dunării, astfel încât să permită trecerea navelor, și de asemenea ar trebui să aibă două benzi pe fiecare sens de drum. Posibilitatea adăugării unei linii de ale ferată ar trebui de asemenea luată în considerare.

Potrivit lui Zhiponov, proiectul va fi finanțat de Uniunea Europeană la fel ca și studiul preliminar. Zhiponov a mai spus că majoritatea podurilor peste Dunăre au o distanță între ele de 12 până la 18 kilometri însă în prezent distanța dintre cele două poduri peste Dunăre între România și Bulgaria este de 400 de kilometri.

Podul de la Calafat-Vidin, cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre între România și Bulgaria, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști.

Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%). (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.