Nufărul vrea să se extindă în următorii ani în marile oraşe din ţară; o investiţie de 10 milioane de euro

16

Nufărul, un brand cunoscut bucureștenilor, vrea să se extindă în următorii 10 ani în marile orașe din țară, o investiție despre care Dan George Stroescu, directorul general al companiei, spune că se ridică la 10 milioane de euro.

Al doilea mare obiectiv al celebrei societăți comerciale care oferă servicii de curățătorie și spălătorie este să reînnoiască utilajele cu care lucrează, operațiune pentru care vrea să aloce anul viitor un milion de euro.

  • Istoric de la 1960

Intreprinderea Nufărul s-a înființat în 1960 prin comasarea și reorganizarea succesivă a atelierelor meșteșugărești și a cooperativelor specializate pentru activitatea de spălat și curățat chimic. Dan George Stroescu spune că a venit la Nufărul în 1980 pe postul de director adjunct. După 1990 a fost dat afară de salariați, iar în 1992 aceștia au făcut mișcări de stradă ca să fie adus înapoi pentru că societatea intrase în faliment.

Citeste si:  Mănăstirea şi peştera Sfântului Ioan Casian – un loc de închinare deosebit

Potrivit lui Stroescu, cele mai mari transformări ale societății au avut loc în primii ani de la intrarea în economia de piață, dar că acestea s-au dovedit pozitive pentru companie.

„Am avut o șansă. Cât am lucrat la privatizare am făcut parte din prima echipă creată pe Europa de Est pentru privatizare și am avut șansa să intru în contact cu Jeffrey Sachs (n.r. economist american, laureat al premiul Nobel pentru economie) care făcea pregătire cu diverși specialiști din Europa de Est. De la el am învățat trei lucruri din primul curs: că MEBO este o șansă în istorie, nu este specifică României ci și țărilor dezvoltate, am învățat că atunci când ai ceva în tranziție să nu vinzi pentru că banul se devalorizează foarte rapid și al treilea că nu trebuie să folosești fonduri bancare pentru că vei plăti mai mult decât reușești să produci, în tranziție”, a declarat Dan George Stroescu.

Citeste si:  Arsurile solare în scop artistic, o practică la modă, dar foarte periculoasă

Pentru a face rost de fonduri necesare privatizării societății conform legii, Stroescu a introdus garanția obligatorie pentru toți salariații și astfel a strâns în patru ani peste un milion de dolari. Când a apărut șansa privatizării s-au înscris alături de două firme arăbești „care erau sigure că spălătoresele nu au bani să cumpere Nufărul”. A cerut salariaților să participe cu garanția la privatizare, pentru că altfel nu ar fi avut nimeni bani și în felul acesta au avut un milion de dolari pentru prima rată la Fondul Proprietății de Stat. Nu toți salariații au fost de acord, respectiv 60 de salariați din cei aproximativ 800 la acea vreme.

„Am continuat cu garanțiile, am mai strâns în câțiva ani un milion de dolari, am reușit să punem bani la bancă și am luat dobânzi de 170%. Am făcut și o majorare de capital. În 2000, am aruncat toate utilajele pentru că erau depășite tehnologic și consumatoare mari de energie și am cumpărat utilaje de ultimă generație ca să putem fi competitivi. Valoarea investiției a fost de 750.000 de euro și am mai folosit peste 300.000 de euro pentru a cumpăra spații. Am achiziționat un hotel pentru salariați la Predeal și am construit un hotel la Năvodari”, a adăugat Dan George Stroescu.

Citeste si:  TVA de 24%, de joi (1 iulie 2010)

De la prima retehnologizare au trecut 10 ani, astfel că anul viitor compania vrea să cumpere utilaje noi, mai performante. Mai precis, în primăvara anului viitor se organizează o expoziție specializată în utilaje pentru industria de spălat și curățat la Frankfurt și Dan George Stroescu spune că speră să cumpere de acolo tehnologie de ultimă oră. Valoarea investiției se va ridica la aproximativ un milion de euro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata