Un număr de 305 exoplanete vor fi „botezate” de pasionaţii de astronomie

Un număr de 305 exoplanete, planete care orbitează în jurul altor stele, vor fi botezate de iubitorii de astronomie, conform unei decizii luate de Uniunea Astronomică Internațională (IAU), autoritatea internațională recunoscută care numește și cataloghează corpurile cosmice și formele de relief de la suprafața acestora, conform DPA.

Descoperite înainte de 31 decembrie 2008, exoplanetele de pe listă fac parte din 260 de sisteme planetare, fiecare dintre ele având cel puțin între 1 și 5 planete, conform IAU.

Lista conține doar 305 exoplanete pentru că multe dintre descoperirile mai recente au nevoie de confirmare.

Citeste si:  NASA a descoperit 1.284 de planete în afara Sistemului Solar cu ajutorul telescopului Kepler

Cluburile de astronomi amatori și organizațiile non-profit interesate să dea nume unor exoplanete trebuie să se înregistreze pe site-ul IAU Directory for World Astronomy (directory.iau.org) în luna septembrie, și vor putea vota numele pentru o selecție de 20 — 30 de exoplanete. Publicul larg se va putea înscrie pentru a-și vota numele preferate în martie 2015.

Rezultatele vor fi anunțate în cadrul unei ceremonii ce va fi organizată cu ocazia Adunării generale a IAU din Honolulu, SUA, în perioada 3 — 14 august 2015.

Citeste si:  Vânzările mondiale la telefoanele mobile, în creştere

Conform IAU, numele alese nu vor înlocui denumirile științifice, de catalog, dar vor fi recunoscute și vor putea fi folosite în presa de specialitate pentru a indica respectivele corpuri cosmice.

Numele alese nu trebuie să aibă mai mult de 16 litere, să poată fi pronunțate în mai multe limbi, să nu aibă un caracter jignitor, să nu aparțină unor personalități în viață și să nu aibă nicio legătură cu persoane, locuri sau evenimente politice, militare sau religioase. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)