Peste 29,4 milioane de euro au fost cheltuite de către companiile Horeca /Hoteluri, Restaurante, Catering/ din domeniul Food pentru promovare în media din România, în primul semestru al anului, cel mai vizibil fiind segmentul fast-food, arată un raport de specialitate întocmit și publicat de mediaTRUST, furnizor de servicii de monitorizare către companii românești și străine.
În perioada 1 ianuarie — 30 iunie 2014 s-au înregistrat 26.447 de reclame pe segmentul Horeca (lanțuri de fast food, restaurante, pizzerii, cofetării, cafenele), iar valoarea totală plătită de către companii pentru promovarea produselor s-a ridicat la 29.417.720 euro.
Un număr de 13.263 de reclame difuzate pe segmentul fast-food au promovat McDonald’s, cu un rate card (RC) estimat la 16.233.870 de euro. Locul doi este ocupat de KFC care a înregistrat 4.963 de reclame și un RC de 7.669.711 de euro, în timp ce Subway s-a clasat pe locul trei cu 650 de reclame și un RC estimat la 555.730 de euro.
Potrivit sursei citate, pe segmentul ‘Pizzerii’, Pizza Hut a înregistrat, în primul semestru din 2014, un număr de 2.767 de reclame și un RC de 3.626.383 euro, Presto Pizza s-a clasat pe locul secund, cu 632 de reclame și un RC estimat de 180.376 euro. iar Speed Pizza — cu 113 reclame și un RC de 69.445 euro.
Topul celor mai vizibile restaurante în publicitate este condus de Hard Rock Cafe cu 783 de reclame și un RC de 203.969 de euro. Locul doi este ocupat de Berăria Siegfried cu 413 reclame înregistrate și un RC de 111.076 euro, în timp ce Trattoria Don Vito se află pe locul trei, cu 404 de reclame și un RC de 100.836 euro. Hanul Hangiței a înregistrat, în perioada analizată, 346 de reclame și un RC de 446.000 euro.
Primul loc la categoria cafenele/ceainării este ocupat de Ceainăria Adevărul cu 60 de reclame și un RC de 164.199 euro, iar Cafeneaua The Institute este a doua la această categorie, cu 3 reclame și un RC de 5.175 de euro. Cafe Louis închide podiumul, tot cu 3 reclame și un RC de 14.400 euro.
În prima jumătate a anului 2014, lanțurile de fast-food au înregistrat 18.955 de reclame, fiind urmate în clasament de pizzerii, cu 3.571 de reclame, restaurante — cu 2.922 reclame, cafenele — 860 de reclame și cofetării — cu 139 reclame.
Conform mediaTRUST, în perioada 1 ianuarie — 30 iunie a.c., au fost înregistrate 26.447 de reclame la categoria food/horeca dintre care 21.374 de reclame au fost difuzate la TV, 4.603 de reclame la radio și 470 au fost tipărite în presa scrisă.
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 26.477 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie — 30 iunie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio și 200 de publicații centrale, la categoria Food/Horeca. Acest raport pe segmentul Horeca nu include hotelurile și pensiunile.
mediaTRUST România a fost înființată în anul 1999 și furnizează servicii de monitorizare către companii românești și străine. Compania este membră din 2004 a FIBEP, principala organizație internațională a agențiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este deținută în proporție de 100% de IMM — Institute of Media Monitoring Polonia.
Clienții companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pieței, de la domeniul financiar la telecom, IT, retail, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educație, sport, cultură, showbiz, politic. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)