EUR
4,84 RON
(+0.1%)
USD
4,31 RON
(+0.33%)
GBP
5,42 RON
(+0.27%)
CHF
4,48 RON
(+0.52%)
BGN
2,47 RON
(+0.11%)
BYN
1,80 RON
(+0.31%)
CAD
3,19 RON
(+0.42%)
RSD
0,04 RON
(+0.09%)
AUD
2,98 RON
(-0.17%)
JPY
0,04 RON
(+0.65%)
CZK
0,18 RON
(-0.05%)
INR
0,06 RON
(+0.74%)

Profitul Renault a crescut cu 25% în primul semestru din 2014, datorită cererii pentru brandul Dacia

Profitul Renault, al treilea mare producător auto european, a crescut cu 25% în primul semestru din 2014, datorită cererii mai solide pentru brandul Dacia și a reducerii cheltuielilor, transmite Bloomberg.

În primele șase luni ale acestui an, profitul înainte de taxe, dobânzi și elemente excepționale a urcat la 729 milioane de euro (979 milioane de dolari), de la 583 milioane de euro în primul semestru din 2013, în timp ce analiștii se așteptau la un câștig de 673 milioane de euro.

Cererea pentru mașinile Dacia a devenit o sursă cheie a profitului Renault și a majorării cotei sale de piață, în special în Europa, afectată de încetinirea creșterii economiei.

‘Rezultatele sunt bune și ușor mai ridicate decât ne-am așteptat. Aceste evoluții dovedesc succesul noilor modele lansate de Renault’, a declarat analistul Erich Hauser, de la International Strategy & Investment Group, Londra.

Câștigurile au fost sprijinite de măsurile de reducere a costurilor, estimate la 412 milioane de euro.

Vânzările din primul semestru au scăzut cu 3%, la 19,8 miliarde de euro, din cauza fluctuațiilor cursului de schimb.

Profitul net a urcat la 749 milioane de euro în perioada ianuarie-iunie 2014.

Renault se așteaptă ca piața auto din Europa să înregistreze anul acesta o creștere de 3-4%.

În primele șase luni, livrările Renault au urcat cu 4,7%, la 1,37 milioane de mașini și vehicule comerciale ușoare. Vânzările Dacia în Europa au crescut cu 35%, sprijinite de restilizarea SUV-ului Duster și a hatchback-ului Sandero.

Majorarea cererii în Europa a compensat cererea mai slabă din Rusia, afectată de sancțiunile impuse de Occident și de deprecierea rublei. De asemenea, vânzările Renault au scăzut și în state ca Argentina și Algeria. Producătorul auto francez se așteaptă la un declin al vânzărilor pe piețele emergente în semestrul doi din 2014.

Renault deține în prezent 43,4% din acțiunile Nissan, care, la rândul său, are 15% din acțiunile Renault. De la fuziunea lor, în 1999, cei doi parteneri derulează o serie de achiziții comune pentru a reduce costurile.

Nissan, al doilea mare producător auto din Japonia, a raportat luni un profit peste estimările analiștilor în perioada aprilie-iunie 2014, datorită majorării livrărilor în China și SUA, cele mai mari piețe ale sale.

În trimestrul doi din 2014, profitul net al Nissan a urcat cu 37%, la 112,1 miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari), în timp ce analiștii se așteptau la 84,3 miliarde de yeni.

Majorarea profitului arată că șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, câștigă teren, după ce a demarat în noiembrie o serie de schimbări pentru a îmbunătăți managementul în SUA. Livrările Nissan le-au depășit anul acesta pe cele ale rivalelor Honda și Toyota în SUA și China.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata