Afacere cu profit rapid: Doi tineri au investit 5.000 de euro într-o făbricuţă de dulceţuri. Fructele sunt culese din livada bunicilor

O afacere profitabilă şi de viitor poate fi începută şi cu bani puţini, au demonstrat tinerii Mihai Zaharia şi Alexandra Răpăilă. Cei doi antreprenori şi-au dorit să fie proprii lor şefi, dar şi să facă un lucru de care să fie amândoi mândri. Aşa s-a născut Bunicel.ro, un brand de dulceţuri preparate după reţetele de odinioară: cu fructe proaspete, în ceaun, la foc de lemne, scrie agrointel.ro.

Făbricuţa Bunicel.ro este situată în localitatea Costeşti, judeţul Argeş, într-o zonă în care fiecare curte are propria livadă. Aşa se face că atunci când s-au decis să-şi investească economiile , Mihai şi Alexandra s-au gândit imediat ca aici să fie punctul de plecare al afacerii lor.

Miezul afacerii Bunicel.ro a fost de la bun început livada moştenită de Mihai de la bunicii săi. Deşi pomii nu mai fuseseră stropiţi de peste şapte ani şi nimeni nu i-a îngrijit, nu mică a fost fost mirarea tânărului să descopere că pomii încă rodesc şi că fructele sunt numai bune de dulceaţă şi gem.

”Livada are o suprafaţă de 1.200 de metri pătraţi. A fost punctul de pornire al Bunicel.ro anul trecut, când am pornit la drum”, a povestit tânărul antreprenor pentru Agrointeligenţa.

Deşi locuiau în Capitală şi lucrau în mediul privat, Mihai şi Alexandra şi-au dat toată străduinţa ca ideea afacerii lor să aibă succes, aşa că înainte de a se apuca de treabă s-au documentat bine. ”Am căutat la Biblioteca Naţională reţete de dulceţuri. Am găsit manuscrisele cele mai vechi, de Mihail Kogălniceanu, care conţineau şi reţete de dulceţuri româneşti. Ne-am decis pe loc că vrem ca Bunicel.ro să producă gemuri şi dulceţuri ca altădată”, mărturiseşte Mihai.

Citeste si:  Buletine meteo în anul 2050: caniculă şi inundaţii

Împreună cu logodnica sa, tânărul a preparat anul trecut 1.200 de borcane de dulceaţă cu fructe din livada bunicilor sau cumpărate de la producători locali pe care îi cunoştea.

”Strategia noastră a fost să le vindem pe acestea şi abia dacă reuşim acest lucru şi avem feedback bun, să continuăm şi anul acesta”, declară Mihai, povestind că au început cu dulceaţa de nuci verzi şi cu cea de vişine – câte 100 de borcane din fiecare. Cele două reţete s-au dovedit a fi un mare succes şi au fost şi primele borcane care s-au epuizat din producţia din 2013. Anul acesta, cei doi tineri şi-au propus să îşi facă un stoc de 3.000 de borcane cu diferite dulceţuri şi gemuri şi să încerce şi reţete noi.

Între timp, Mihai a renunţat la job-ul său la o multinaţională şi se dedică afacerii cu dulceţuri. El a creat şi site-ul www.bunicel.ro – cel prin care borcanele dulci îşi găsesc clienţi în tot Bucureştiul. Tot Mihai este cel care livrează personal comenzile, putând, în acest fel, să ia contact direct cu consumatorii produselor sale şi să afle preferinţele acestora. Caietul cu ”reclamanţii” este gol, iar Bunicel.ro şi-a fidelizat clientela şi a câştigat noi fani.

Citeste si:  Bulgaria: Festivalurile trandafirilor, o desfătare a simţurilor

”Eu fac asta şi reuşesc să mă întreţin. Logodnica mea încă lucrează, dar noi sperăm ca în curând veniturile din dulceaţă să le depăşească pe cele pe care le are acum şi să se dedice şi ea business-ului Bunicel.ro. Ceea ce facem e mult mai plăcut decât un serviciu zilnic. Este şi ceva de viitor, pe termen foarte lung”, explică Mihai strategia afacerii sale şi a logodnicei sale. Cei doi au reuşit încă din primul an să îşi recupereze investiţia iniţială de circa 2.000-3.000 de euro, plusând în acest an cu încă 2.000 de euro pentru a creşte producţia.

În privinţa preţurilor, un borcan de dulceaţă de vişine se vinde cu 15 lei, în timp ce cel de nuci verzi, cu 17 lei. Succes au şi reţetele originale, cum este cea cu pepene galben, mere verzi şi scorţişoară sau cea cu dovleac, mere şi stafide.

Citeste si:  SCALA REAL ESTATE SA - notificare privind deschiderea procedurii de faliment

Pentru ca Bunicel.ro să se extindă, antreprenorii au de gând să acceseze fonduri europene din noul Program Naţional de Dezvoltare Rurală, bani cu care să finalizeze făbricuţa de dulceţuri, să întinerească şi să mărească livada. Au estimat că ar fi nevoie de circa 20.000 de euro pentru toate aceste investiţii.

”De la început ne-am propus să facem cheltuielile cu paşi mici, în aşa fel încât pe măsură ce creştem, să avem la bază produse de calitate şi clienţi fideli”, explică Mihai Zaharia.

Întrebat care este secretul succesului pentru Bunicel.ro, producătorul de dulceţuri crede că este vorba de gustul bun al produselor sale preparate la ceaun, deasupra focului de lemne. Deloc de neglijat, un mare aport îl au sortimentele unice pe piaţă, dintre care unele conţin fructe mai puţin obişnuite, precum corcoduşele.

Acum, că am împlinit un an şi două luni de când am pornit afacerea, pot să spun că a fost greu, dar foarte plăcut. Am făcut totul cu mare seriozitate şi suntem atenţi la partea de igienă şi la reţete. Cea mai bună investiţie făcută până acum a fost cea în magazinul nostru online, locul unde clienţii găsesc produsele noastre şi toate informaţiile despre prepararea lor”, apreciază Mihai Zaharia.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata