Consumatorii români au cea mare frecvenţă a cumpărăturilor online, înaintea britanicilor şi belgienilor

Mai mult de trei sferturi (77%) dintre consumatorii români caută informații online despre smartphoneuri sau tablete, iar 55% dintre ei cumpără online, clasându-se, astfel, înaintea britanicilor și belgienilor la acest capitol, relevă rezultatele studiului GfK Purchase Journey, dat publicității vineri.

Timpul mediu în cele patru piețe analizate (România, Marea Britanie, Rusia și Belgia) este de 52 de minute, britanicii fiind cei care petrec cel mai mult cu aceste cercetări, respectiv 70 de minute.

În clasament urmează românii, cu 63 minute, în vreme ce belgienii dedică 52 de minute, iar rușii cel mai puțin timp — doar 24 minute.

Citeste si:  MFP vrea să introducă plata cu cardul la Trezorerie, atât la ghişeu cât şi online

Studiul GfK arată că întregul proces de cumpărare variază de la un minimum de 15 zile în România, la 17 în Rusia și la 21 în Belgia. În Marea Britanie este aproape de două ori mai mare decât în celelalte piețe, cu o durată de 41 de zile.

În ceea ce privește frecvența vizitelor pe site-urile de vânzări online, belgienii petrec 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate. Dintre aceștia, sub o treime (32%) au cumpărat online.

Citeste si:  Românii cheltuie aproape 570 de lei pentru cadourile de Crăciun cumpărate online

De asemenea, în Marea Britanie media este de 7,7 minute timp petrecut pe site, la un număr de 9 site-uri vizitate și 42,5% rată de cumpărare.

Cea mai mare proporție de persoane care cumpără online (55%) se află în România.

În plus, românii vizitează, în medie, 8 site-uri, dedicând 7,8 minute fiecăruia, în timp ce Rusia are cel mai mic procentaj de achiziții online, de doar 19%.

Conform sursei citate, portalurile de social media au fost folosite de numai 6% dintre cumpărătorii din Rusia, de 8% în România, 14% în Marea Britanie și 22% în Belgia.

Citeste si:  Statul nu are niciun plan pentru resursele extrase din Marea Neagră

Purchase Journey este soluția GfK globală brevetată care oferă o perspectivă 360 de grade asupra procesului de cumpărare, prin îmbinarea analizelor privind atitudinile consumatorilor cu date de monitorizare a comportamentului lor în mediul online, obținute prin tehnologia LEOtrace. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata