Copiii sunt capabili să proceseze informaţii încă din perioada intrauterină

Copiii pot începe să proceseze și să înțeleagă informații încă din faza intrauterină, relevă cercetători de la Facultatea de medicină din cadrul Universității din Florida, într-un studiu publicat în revista Infant Behavior and Development.

Studii anterioare arătau că procesul de învățare începe imediat după naștere. Acum, s-a descoperit că acest lucru se întâmplă mult mai devreme, în timpul celei de-a 34-a săptămâni de sarcină, când s-a dovedit că fătul este capabil să asimileze concepte noi, relatează www.scienceworldreport.com.

„Vocea mamei este sursa predominantă de stimulare senzorială în dezvoltarea fătului”, a explicat Charlene Krueger, cercetător și profesor la Universitatea din Florida, care a participat la studiu. Această cercetare evidențiază cât de complex este fătul în cel de-al treilea trimestru de sarcină și sugerează că vocea mamei este implicată în dezvoltarea timpurie a învățării și capacității de memorare. Acest lucru ar putea afecta modul în care abordăm îngrijirea și stimularea copilului prematur, a rezumat cercetătoarea.

Citeste si:  O milionară le-a lăsat moştenire fetelor sale câte 90 de penny

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au examinat 32 de femei gravide, vorbitoare native de limba engleză. Tuturor participantelor li s-a cerut să recite de trei ori o rimă de 15 secunde, de două ori pe zi, din săptămâna a 28-a până în săptămâna a 34-a. Cercetătorii au studiat orice semne de învățare, în special în timpul săptămânilor a 28-a, a 32-a, a 33-a și a 43-a de sarcină, prin măsurarea ritmului cardiac al copiilor, în timp ce ascultau o înregistrare a rimei respective, recitată de o altă femeie. Un ritm cardiac lent ar fi un semn de învățare, potrivit cercetătorilor. Ei au efectuat experimentul și pe al doilea grup de fetuși care au auzit o rimă diferită, înregistrată cu vocea unei femei străine.

Citeste si:  Cea mai mare distanţă parcursă înot sub gheaţă cu respiraţia ţinută

Rezultatele au arătat că până în săptămâna a 34-a, fetușii care au ascultat aceeași rimă ca aceea recitată de mama lor au avut un ritm cardiac ușor mai lent decât grupul de control, la care acest ritm a fost vizibil din săptămâna a 34-a până în săptămâna a 38-a. Mai mult, până în săptămâna a 38-a, fetușii care au auzit aceeași rimă ca a mamei, dar recitată de o alră femeie au avut o încetinire a ritmului cardiac mai marcată și mai susținută. Cu toate acestea, cei care au ascultat o rimă diferită auzită prin vocea unei străine au avut un ritm cardiac rapid.

Citeste si:  Computerul ar trebui interzis copiilor până la 9 ani

„Acest studiu ne-a ajutat să înțelegem mai multe despre modul în care un făt poate învăța un fragment de exprimare și dacă acest fragment ar putea fi amintit câteva săptămâni mai târziu, chiar și fără a-l auzi zilnic”, a explicat Krueger pentru agenția Reuters. „Acest lucru ar putea avea implicații pentru copiii care sunt născuți prematur, înainte de a 37-a săptămână de sarcină, în ceea ce privește impactul pe care o intervenție precum vocea mamei lor l-ar putea avea pentru a se obține rezultate mai bune la această categorie de copii cu risc ridicat”. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata