Directorul Enel crede că vânzarea activelor din Slovacia şi România se va finaliza până la sfârşitul anului

Grupul italian de utilități Enel va finaliza vânzarea activelor din Slovacia și România până la sfârșitul acestui an, a declarat marți directorul general al grupului, Francesco Starace, transmite Reuters.

La începutul lunii trecute, Enel a anunțat că boardul său a convenit asupra unui plan de a-și vinde activele de producere a energiei din Slovacia și de distribuție și vânzări din România.

‘Procesul de vânzare a activelor din Slovacia și România avansează în mod ordonat. Suntem în perioada în care posibilii cumpărători își manifestă interesul, iar băncile pun la punct diferite oferte. Cred că vom trage concluziile până la sfârșitul anului’, a spus Francesco Starace.
Grupul Enel a desemnat drept consultanți financiari BNP Paribas și Deutsche Bank pentru activele din Slovacia și Citigroup și Unicredit pentru activele din România, în sprijinul operațiunilor de vânzare.

Citeste si:  Sărbători religioase - 17 iunie

Vânzarea activelor Enel de producție din Slovacia și a celor de distribuție și vânzări din România sunt parte a unui program mai larg de vânzări de active în valoare de șase miliarde de euro, început în 2013, și care vizează reducerea datoriilor Enel. Până în prezent, acest program a generat suma de 1,6 miliarde de euro. Activele din Slovacia și România, împreună cu alte active non-strategice, vor contribui cu peste 4,4 miliarde de euro /6 miliarde dolari/ la acest program.

Vânzările vor implica o participație de 66% în Slovenske Elektrarne din Slovacia, 64,4% în Enel Distribuție Muntenia SA și Enel Energie Muntenia SA, 51% în Enel Distribuție Banat SA, Enel Distribuție Dobrogea SA și Enel Energie SA, precum și 100% din acțiunile Enel România Srl.

Citeste si:  Slovacii şi cehii: noua prietenie de după separare

În cazul activelor din România este vorba despre companii care gestionează o rețea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%) și care vând aproximativ 9TWh/an unui număr de aproximativ 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.

În anul 2013, aceste companii au avut venituri de 1,118 miliarde euro și au generat un profit operațional de 289 milioane de euro. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata