Divizia rusească a grupului Renault va concedia 45% din angajaţi

17

Constructorul auto rus Avtovaz, companie la care pachetul majoritar de acțiuni este deținut de Renault-Nissan, intenționează să-și reducă masiv forța de muncă până la 30.000 de angajați în 2020 de la 55.000 în prezent, pentru a se adapta unei piețe foarte dificile, a declarat vineri directorul financiar Yevgeny Belinin pentru cotidianul francez Les Echos, transmite Reuters.

Avtovaz, producătorul autoturismelor marca Lada, este lider incontestabil pe piața auto din Rusia cu o cotă de 15,6% la finele lunii iulie, în scădere față de o cotă de 16,9% în urmă cu un an. Însă în primele șapte luni ale acestui an înmatriculările de autovehicule în Rusia au scăzut cu 9,9% în timp ce înmatriculările Avtovaz au scăzut cu 16%. Pentru a se adapta la scăderea vânzărilor, Avtovaz a anunțat săptămâna aceasta că intenționează să reducă producția în următoarele trei luni.

Citeste si:  A fost adoptat proiectul privind concediul şi indemnizaţiile pentru creşterea copilului

‘Mizăm pe un personal de 30.000 de angajați în 2020’, a declarat Yevgeny Belinin cu ocazia Salonului auto de la Moscova. ‘Trebuie să redevenim competitivi’, a adăugat directorul financiar de la Avtovaz. Belinin a precizat că această restructurare îi va afecta atât pe ingineri cât și pe muncitori. Până în 2020 numărul de muncitori ar urma să scadă de la 42.000 la 25.000 de persoane în timp ce în cazul ‘gulerelor albe’ efectivele vor fi reduse la 5.000 de angajați de la 13.000 în prezent.

Citeste si:  Criza loveşte băncile: 211 sucursale închise şi peste 4.200 de posturi lichidate

Avtovaz are în prezent 55.000 de angajați, după ce a concediat peste 11.000 de angajați de la începutul anului. Comparația cu situația existentă înainte de intrarea grupului Renault în acționariat este una semnificativă având în vedere că în anul 2009 Avtovaz avea 106.000 de angajați.

Avtovaz ar putea beneficia însă în perioada următoare de intenția Guvernului de la Moscova de a lansa un nou program de tip ‘prima de casare’. Un precedent program de acest tip introdus în 2010-2011 a permis relansarea vânzărilor de automobile după prăbușirea datorată crizei mondiale din 2009.

Citeste si:  RBS va concedia 30.000 de angajaţi şi va diminua divizia de investiţii bancare

Piața auto din Rusia, care în 2012 a fost a doua ca mărime din Europa după cea din Germania, este în scădere de un an iar tendința s-a accelerat în ultimele luni ca urmare a încetinirii economiei și a deprecierii rublei din cauza crizei ucrainene. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata