O nouă specie de dinozauri gigant descoperită în Tanzania

Descoperirea unor rămășițe de oase în Tanzania a dus la identificarea unei noi specii de dinozauri ierbivori giganți, potrivit unui studiu publicat luni în Journal of Vertebrate Paleontology, informează AFP.

Resturile acestui dinozaur numit „Rukwatitan bisepultus”, care a trăit acum aproximativ 100 de milioane de ani, au fost găsite într-o stâncă a bazinului Rukwa din sud-vestul Tanzaniei.

Conform studiului, acest ierbivor de talie mare a avut greutatea mai multor elefanți, cu picioarele din față de aproximativ doi metri înălțime. Totuși, nu a fost la fel de mare ca vărul său, „Dreadnoughtus”, descoperit săptămâna trecută în Argentina. Scheletul acestui dinozaur, care ar fi cântărit 60 de tone în timpul vieții, este cel mai complet descoperit vreodată din grupul dinozaurilor ierbivori titanosaurus.

Citeste si:  Tanzania, o ţară uimitoare

Dinozauri gigant au fost găsiți mai ales în America Latina, unde oamenii de știință au descoperit fosilele a mai mult de 30 de titanosaurus, față de numai patru în Africa, amintește AFP.

„Ceea ce știm despre evoluția dinozaurilor titanosaurus provine în principal din numeroase descoperiri din America Latină, continent care este separat de Africa din prima jumătate a Cretacicului târziu”, a explicat Eric Gorscak de la Universitatea din Ohio.

„Odată cu descoperirea lui Rukwatitan și studierea materialelor din țara vecină, Malawi, începem să umplem un mare gol de cunoaștere”, a adăugat expertul citat de AFP. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)