Borsec, Dero şi Gerovital, primele în topul celor mai puternice branduri româneşti

10

Borsec, Dero și Gerovital sunt pe primele poziții în topul celor mai puternice 100 de branduri românești, realizat de revista Biz pe baza unui studiu al companiei de cercetare Unlock Market Research.

Cele trei branduri sunt urmate în top 10 de Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec și Petrom.

Clasamentul continuă cu Jolidon, Poiana, Fares, Rom, eMag, Bucovina, Mobexpert, Doina, Joe și Triumf.

‘Dacă acum cinci ani vorbeai despre branduri românești, interlocutorii întrebau mirați dacă avem 50 de branduri. Aveam, dar nu erau promovate, și nu ne pasă de ele! După cinci ani în care am promovat și prezentat cele mai puternice 50 de branduri românești, am realizat anul acesta primul top 100 cu branduri românești puternice”, a declarat Marta Ușurelu, redactor-șef, revista Biz, citat într-un comunicat de presă.

Citeste si:  Obezitatea favorizează apariţia cancerului

În clasamentul de anul acesta se remarcă o evoluție a bunurilor de folosință îndelungată (Artic, Dacia), a serviciilor (Petrom, branduri bancare, Medlife) și a retailului online și offline (eMag, Dedeman, Mobexpert).

Această evoluție ar putea indica o revigorare a încrederii consumatorilor în posibilitatea de a-și recăpăta stabilitatea de zi cu zi. Revenirea bunurilor de folosință îndelungată și a serviciilor în top fiind un indicator de depășire psihologică a crizei, se arată în comunicat.

Studiul are la baza 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 — 55 de ani, menționează realizatorii.

Citeste si:  Valvis atacă din nou piaţa de ape minerale

Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a patru indicatori: investiția de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.

Respondenții au realizat alegeri multiple între mărci în urmă cărora a fost calculat un indice de preferință. Analiza mărcilor a fost realizată la nivel de categorie, indicele obținut fiind ulterior analizat împreună cu indicele de importantă al fiecărei categorii. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata