Fosilele unor delfini dintr-o specie dispărută, descoperite în Peru

Fosilele unor delfini dintr-o specie necunoscută, aparținând familiei de mamifere marine dispărute Squalodelphinidae, au fost descoperite în deșertul Pisco-Ica, care se întinde de-a lungul coastei de sud a statului Peru, deșert care în urmă cu 16 milioane de ani era acoperit de apă, conform Live Science.

În acest deșert au fost descoperite numeroase fosile de animale marine. Printre acestea, paleontologii au descoperit fosilele a trei delfini din familia Squalodelphinidae. Craniile a doi dintre acești delfini sunt foarte bine conservate.

Analiza fosilelor indică faptul că acești delfini provin dintr-o specie necunoscută, însă înrudită cu delfinii de râu, aflați pe cale de dispariție, din sudul Asiei, care trăiesc în Ind și Gange.

Citeste si:  Soia - o alternativă sănătoasă?

Acestea sunt printre cele mai bine conservate fosile ale unor delfini din această familie, conform coordonatorului acestui studiu, Olivier Lambert, de la Institutul Regal de Științe ale Naturii din Belgia.

Oamenii de știință au mai descoperit și alte specimene de delfini din familia Squalodelphinidae în Argentina, Franța, Italia și pe coasta de est a SUA, însă în general fosilele acestor mamifere marine de dimensiuni medii sunt foarte rare. Familiile moderne ale balenelor cu dinți, marsuinii și delfinii au apărut la începutul Miocenului, în urmă cu până la 24 de milioane de ani, ceea ce face ca descoperirea unor fosile de mamifere marine dintr-o perioadă de timp apropiată să fie foarte importantă pentru știință.

Citeste si:  Iohannis: Atragerea de investiţii străine este prioritatea majoră pentru România

Noua specie de delfin a primit numele Huaridelphis raimondii, după numele vechii culturi Huari din Anzii centrali și de sud, cultură semnalată în perioada 500 — 1000 d.Hr. Cel de-al doilea nume al speciei este împrumutat de la omul de știință italian Antonio Raimondi (1826-1890), care a descoperit primele fosile de mamifere marine din Peru.

Detaliile despre această specie de delfini sunt prezentate pe larg în ultimul număr al revistei Vertebrate Paleontology. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)