Opel va lansa în vara anului viitor un concurent pentru Dacia

Grupul american General Motors (GM) va intra anul viitor pe segmentul de piață entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost lansate sub brandurile sale Opel și Vauxhall, pentru a înlocui locul lăsat liber ca urmare a deciziei grupului de a retrage marca Chevrolet de pe piața europeană, transmite Reuters.

Deoarece brandul Chevy nu a reușit să se impună în Europa, General Motors și-a concentrat resursele pe extinderea brandurilor sale europene. Mașina de familie cu cinci uși va fi vândută la prețuri începând cu 10.000 de euro și va fi lansată în vara lui 2015, sub marca Opel Karl în Europa și Vauxhall Viva în Marea Britanie, a anunțat joi Opel, divizia din Europa a GM.

Lungimea modelului Karl va fi mai redusă decât a noului Opel Corsa, dar ușor mai mare decât mașina de oraș Opel Adam.

Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, declara într-un interviu acordat în iulie publicației britanice ‘Financial Times’ că GM intenționează să intre pe segmentul de piață entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost, în încercarea de a recupera o parte din cota de piață pierdută în fața rivalilor care oferă mașini mai ieftine.

‘Dacia este un lucru minunat. Cu siguranță GM nu este Dacia, însă acest segment de piață entry-level este foarte interesat. Sunt de admirat. Cu siguranță suntem interesați de acest segment’, a afirmat Karl-Thomas Neumann.

Dacia, companie controlată de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al grupului francez. Vânzările de autoturisme și SUV Dacia au crescut cu 61% în ultimii doi ani, pe fondul unei piețe auto europene care a scăzut.

Neumann a dezvăluit că GM are în vedere un mic SUV și un model compact mai mic decât Opel Astra la prețuri similare cu cele ale modelelor Dacia, în cadrul strategiei sale de tranziție spre segmentul entry-level. Cu toate acestea, Neumann a precizat că relansarea Opel este principala prioritate a grupului auto american GM.

Majoritatea constructorilor auto de masă, Fiat, PSA Peugeot Citroën și Ford, au avut probleme în ultimii șase ani pe piața din Europa, în condițiile în care consumatorii s-au reorientat spre opțiuni mai ieftine de la Dacia sau constructorii sud-coreeni Hyundai și Kia

În anul 2008, mărcile GM controlau 10,4% din piața auto din Europa, în timp ce Dacia, Hyundai și Kia aveau împreună 4,9%. În prezent mărcile low cost controlează 9,1% din piață iar GM 7,9%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.