Instanţa supremă respinge cererea lui Dan Voiculescu de sesizare a CCR în dosarul RCS&RDS

Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv joi cererea lui Dan Voiculescu de sesizare a Curții Constituționale în legătură cu o excepție de neconstituționalitate în dosarul privind șantajarea administratorului RCS&RDS, Ioan Bendei.

De asemenea, instanța supremă a respins mai multe contestații depuse de Sorin Alexandrescu, Dan Voiculescu, Camelia Voiculescu, SC Antena Grup SA, SC Antena 3 SA și SC Intact Publishing SRL.

Acest dosar se află de aproape 11 luni la Curtea de Apel București în faza de dezbateri din camera preliminară, deși noul Cod de procedură penală stipulează că durata procedurii în camera preliminară este de cel mult 60 de zile de la data înregistrării cauzei la instanță.

Directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, și Dan Voiculescu au fost trimiși în judecată pe 1 octombrie 2013, fiind acuzați în legătură cu folosirea instituțiilor media (televiziuni, publicații online și scrise) pentru șantaj cu scopul obținerii de foloase materiale ilicite însemnate.

În același dosar au mai fost deferiți justiției fostul președinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală Șerban Pop, Camelia Voiculescu, asociat și administrator al societăților Antena TV Group, Antena 3 și Intact Production, care este și singurul asociat al SC Intact Publishing, George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum și firmele Antena TV Group, Antena 3 și Intact Publishing.

Potrivit DNA, în perioada 16 aprilie — 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu a exercitat în mod repetat și gradual acte de constrângere asupra lui Ioan Bendei, administrator al companiei RCS&RDS, amenințându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupție.

„În mod concret, inculpatul Alexandrescu a exercitat acte de amenințare cu publicarea, prin intermediul entităților media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupție săvârșită de partea vătămată, în situația în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparținând Antena TV Group la un preț dorit de inculpat.

Semnarea contractului în condițiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare de 6.480.000 euro/an, pe o durată de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanțelor, oprirea campaniei media împotriva societății pe care o reprezenta partea vătămată și a persoanelor din conducerea acelei societăți”, susțin procurorii. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.