Ponta: Sunt convins că în 2018, la 100 de ani de la Mare Unire, vom fi uniţi şi cu infrastructura

Premierul Victor Ponta a declarat vineri, în timpul vizitei pe care a făcut-o pe șantierul Autostrăzii Transilvania, că până în 2018, când România sărbătorește o sută de ani de la Marea Unire, cele trei regiuni istorice vor fi legate între ele și din punct de vedere al infrastructurii, așa cum ar fi trebuit să se întâmple de multă vreme.

Premierul a dat informații atât despre stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania, dar a vorbit și despre celelalte proiectele majore de infrastructură din România, atât începute, cât și cele care ar trebui făcute în viitor.

‘Suntem în fază avansată și cu proiectul finanțat tot din fonduri europene 2007-2013 de la Câmpia Turzii la Ogra și mai departe spre Târgu Mureș. Ardealul va avea cea mai importantă rețea de autostrăzi și sigur că toate au valoare dacă reușim să facem și Comarnic — Brașov și mai departe Sibiu-Pitești și Târgu Mureș — Iași, pentru ca la 100 de ani, îi spuneam prea Sfinției Sale (n. red. — mitropolitul Clujului, Andrei Andreicuț, prezent și el la eveniment), că ne trebuie 100 de ani de când ne-am unit ca să ne unim și cu infrastructura. Ar fi trebuit cu siguranță să fie gata de mai mult timp și nu zic de doi ani sau de cinci, zic că de 10, 20, sau 30 de ani, dar important este că în 2018 când aniversăm 100 de ani de la Unire, sunt convins că putem să fim și uniți ca infrastructură’, a declarat Victor Ponta.

Citeste si:  Băsescu despre Ponta: Să plece acum; a devenit o povară pentru România, guvern şi cred că şi pentru PSD

Premierul a amintit de faptul că prin repornirea lucrărilor la Autostrada Transilvania — proiect demarat în urmă cu zece ani și care de-a lungul timpului a fost de mai multe ori blocat — se realizează o promisiune făcută locuitorilor din această regiune și românilor în general, care își doresc drumuri sigure, rapide, pe care să poată circula cât mai ieftin și care să poată contribui la dezvoltarea economică.

Victor Ponta a explicat că acest proiect de infrastructură nu poate fi realizat din fonduri europene, dar a specificat că banii pentru finalizarea sa sunt asigurați de accizele la combustibil impuse în primăvara acestui an.

‘Vreau să fie știut faptul că este o lucrare care nu poate fi finanțată din fonduri europene, ci este finanțată integral din bugetul de stat, din acea acciză pe motorină și pe benzină pe care am instituit-o. Deci practic tot ceea ce se construiește aici se construiește cu banii românilor, cei care merg cu mașinile și care doresc, ca și dumneavoastră, ca și mine, să aibă autostrăzi mai multe, să aibă drumuri mai bune, în primul și în primul rând ca să salvăm vieți, pentru că mult prea mulți oameni mor pe șoselele românești. În al doilea rând ca să economisească timp, în al treilea rând ca să puteți să vă dezvoltați în continuare și tot Ardealul să se dezvolte în continuare’, a spus premierul.

Citeste si:  Ponta: Vreau să mergem cu UNPR ca unică ofertă de centru-stânga pentru alegerile locale şi generale

La rândul său, Dorinel Umbrărescu, reprezentantul consorțiului Spedition UMB — Tehnostrade — care construiește tronsonul Gilău—Nădășel — a declarat că la finalul anului următor estimează că lucrările vor fi finalizate, în ciuda problemelor intervenite cu alunecările de teren.

‘Sperăm să fie gata la sfârșitul anului viitor pentru că sunt 4,9 milioane de metri cubi de excavat, are șapte viaducte mari, are podețe. Instabilitatea solului o să ne dea mari probleme, dar o să o rezolvăm. O să ajungem la Nădășel, planul este ca la anul pe timpul ăsta să fim acolo’, a spus Umbrărescu, care a confirmat, la întrebarea premierului, că banii pentru acest proiect sunt în buget.

Până în acest moment, 51 de kilometri din Autostrada Transilvania — care are, de la Brașov la Borș, o lungime totală de 415 kilometri — sunt funcționali, fiind construiți între 2004 și 2012, care era termenul inițial de finalizare al întregului proiect. Cei 51 de kilometri funcționează acum ca un fel de centură de ocolire a municipiului Cluj-Napoca și se întind între localitatea Gilău și municipiul Câmpia Turzii.

În momentul de față se lucrează la un nou tronson, respectiv Gilău-Nădășel, pentru care reprezentanții Guvernului au spus că e finanțarea asigurată.

Citeste si:  Doar 32% din zonele de scăldat din România au o calitate excelentă a apei

De asemenea, este în fază finală de evaluare a ofertelor tronsonul Suplacu de Barcău — Borș. La tronsonul acesta a lucrat și compania americană Bechtel, dar lucrările nu au fost finalizate, nu a fost turnat covorul asfaltic și astfel lucrarea trebuie reconsiderată în totalitate.

Se mai lucrează și la refacerea studiului de fezabilitate pentru bucata cuprinsă între Nădășel și Mihăești Sud, după care va urma Mihăești — Suplacu de Barcău.

‘Așadar tot sectorul de autostradă care va lega Clujul de Europa este finanțat din bugetul de stat. Deci practic Clujul se leagă de autostrada Sibiu-Nădlac și de asemenea suntem în fază avansată cu proiectul finanțat tot din fonduri europene 2007-2013 de la Câmpia Turzii la Ogra și apoi mai departe spre Târgu Mureș’, a mai spus premierul.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat și el că pentru tronsoanele Nădășel — Mihăești, respectiv Mihăești — Suplacu de Barcău, se finalizează anul acesta studiile de fezabilitate, urmând ca anul viitor ‘cam pe timpul acesta’ să se lucreze efectiv pe aceste porțiuni din proiect, dar și la Suplacu de Barcău — Borș. În ceea ce privește această porțiune de drum, ministrul a anunțat că în aproximativ trei săptămâni se va stabili și câștigătorul licitației. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata