Omul din Neanderthal avea capacitate de abstracţie şi era creativ

Omul din Neanderthal, specie care a dispărut în urmă cu 30.000 de ani, avea capacitate de abstracție și de reprezentare și era creativ, relevă un desen săpat pe un perete din peștera Gortham din Gibraltar, informează miercuri EFE.

Această descoperire ‘ne-a schimbat percepția despre strămoșii noștri’, a afirmat, într-o conferință de presă, Joaquín Rodríguez Vidal, profesor la Universitatea din Huelva, cercetător principal în cadrul unui studiu referitor la acest subiect publicat recent de revista de știință PNAS (Proceedings of de National American Society of USA).

Citeste si:  Persoanele care refuză cardul de sănătate pot face dovada de asigurat pe baza unei adeverinţe

Cercetarea științifică din această peșteră a început în 2005, dar abia săpăturile arheologice din perioada 2010-2011 au dus ‘din pură întâmplare’ — a menționat Rodríguez Vidal — la descoperirea unor ‘linii încrucișate, săpate în piatră, cu aspect diferit de cel natural’ al stâncii. Desenul este ‘simplu, nu sunt picturile de la Altamira’, a subliniat el.

Urmele găsite în peștera Gortham sunt numai ale omului din Neanderthal, astfel încât ‘dacă desenul este original, a fost făcut de acesta’. Descoperirea arată că exemplarele din această specie ‘erau asemeni nouă, dar o altă specie, nu inferioară însă, și aveau capacitate de gândire’, a subliniat cercetătorul spaniol.

Citeste si:  Secretul de a învăţa uşor - Sfatul lui Albert Einstein către fiul său