Simion Giurcă: Austriecii iubesc turiştii din România, iar lor daţi-le mâncarea noastră tradiţională

Austriecii iubesc turiștii din România pentru care au făcut prețuri pe măsura puterii de cumpărare, cu servicii dedicate, iar interesul turiștilor austrieci față de destinațiile românești se vede în numărul de vizitatori din această țară, în creștere cu peste 4 procente, în 2013, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, directorul Biroului pentru promovare și informare turistică al României la Viena, Simion Giurcă.

Potrivit acestuia, România trebuie să își promoveze cu mai multă pricepere produsele tradiționale și gastronomia locală.

Simion Giurcă a participat, recent, la București, la Forumul Incoming Romania Travel, eveniment dedicat turismului românesc pe segmentul de incoming.

AGERPRES: Cum arată balanța turistică pe incoming între România și Austria ?

Simion Giurcă: Am încheiat anul 2013 cu o creștere de 4,3 procente, ajungând la un număr de 200.000 de intrări de turiști din Austria în România. Se dezvoltă foarte bine segmentul de turism efectiv, așa-zisul leisure, dar evoluează în continuare foarte bine și zona de business travel.

Aici am avut și o confirmare. Într-un studiu recent, făcut de cel mai important tour-operator austriac privind acest segment, România are o cotă de piață de 4,2 procente, iar Bucureștiul se află pe locul opt între destinațiile de business ale austriecilor.

AGERPRES: Dar pe partea de turism propriu zis, unde se situează România ?

Simion Giurcă: Pe partea de turism propriu zis, sigur că și numărul austriecilor care petrec concediul în străinătate este mult mai mare, iar cota noastră de piață este undeva la 1,6 — 1,8 la sută, dar este o cotă reprezentativă, pentru că în acest sens elocvente sunt atât numărul important de intrări de turiști din Austria, cât și faptul că există peste o sută de firme de turism austriece care au România inclusă ca destinație în cataloagele lor de oferte și care vând regulat destinația România. Pe lângă acestea, mai avem asociații de prieteni ai turismului, asociații studențești, asociații parohiale care vin în regim propriu și organizează circuite cu autocarul prin România.

Citeste si:  Universitatea Harvard, cel mai mare proprietar privat de păduri din România, îşi vinde investiţia în regim de urgenţă

AGERPRES: Ce element de noutate ați remarcat în turismul actual pe relația Austria — România?

Simion Giurcă: S-a dezvoltat foarte mult, în ultimul timp, turismul cu autorulote, pentru că noi, în ultimii trei ani, am fost prezenți permanent la târgul de specialitate de la Weltz. Merge foarte bine și turismul de drumeții, și aici avem și touroperatori specializați. De asemenea, a prins foarte bine și programul de cicloturism în România, cu cel mai bun touroperator pe acest segment. Marea mea bucurie este că acestea, pe lângă Austria, mai vând programul lor pe destinația România și în alte câteva țări, ceea ce înseamnă un trafic internațional pentru destinația România.

AGERPRES: Ce atracții deosebite văd turiștii austrieci pe destinația România ?

Simion Giurcă: România este, pentru austrieci, o destinație culturală, țara s-a poziționat ca atare pe piață și este percepută astfel. Mai nou, este chiar o destinație culturală de turism urban. De altfel, Bucureștiul este în acest an și pe piața din Austria noua descoperire în materie de city break, fiind o destinație la modă. Merg foarte bine croazierele pe Dunăre și, de asemenea, circuitele care îmbină cultura cu natura. Adică acele plimbări cu autocarul cu durata între șapte și zece zile prin România, începând cu Maramureș, mănăstirile din Bucovina, Transilvania, orașele din sudul Carpaților, câteodată chiar până în nordul Olteniei și vestul țării.

Din punctul de vedere al turismului natural, în afară de croazierele pe Dunăre, unde se urmează cursul fluviului, există un interes bun pentru Delta Dunării și pentru anumite zone din Carpați care sunt ușor accesibile în circuitele culturale. Vrem să creștem și mai mult interesul pe turismul balnear, turismul de sănătate. Există o cerere pe acest segment, însă vrem să o mai creștem, pentru că mai este suficient loc pe acest segment.

Citeste si:  Norvegia, cea mai bună ţară din lume unde să fii mamă, România pe locul 66

AGERPRES: Ce părere aveți de turismul gastronomic, turismul pe tradiții culinare?

Simion Giurcă: Este o componentă importantă a turismului și am văzut că festivaluri gastronomice, de exemplu, pot să atragă turiști. Aici, însă, lucrurile trebuie pregătite puțin mai bine. Și aici este rolul touroperatorilor, care trebuie să identifice foarte bine unitățile de infrastructură turistică care au într-adevăr bucătari buni. Buni din două puncte de vedere. Atât în ceea ce privește tehnica gătitului, cât și variația de mâncăruri tipic românești pe care pot să le ofere.

AGERPRES: Ce trebuie să știe un touroperator când alcătuiește un circuit cu tentă gastronomică locală ?

Simion Giurcă: El trebuie să știe că un participant la un circuit gastronomic este de regulă un gurmand, iar gurmandul vrea să mănânce mâncare bună, variată și câteodată să fie multă. Aici mai avem puțin de lucrat. Mai sunt unități turistice care parcă se jenează să ofere sarmale, o tochitură românească, un papanaș, mâncăruri tradiționale, și dau tiramisu, pe care turiștii îl mănâncă în Italia, sau tort Sacher, pe care austriecii îl mănâncă la ei acasă, sau oferă șnițel vienez, pe care, de asemenea, turiștii austrieci îl mănâncă la ei în țară.

Avem produsele noastre de care nu trebuie să ne fie rușine. Au prins foarte bine la turiștii austrieci platourile cu preparate din porc pe care le avem noi, cu șunca noastră, cu slănina noastră, cu ceapa roșie, cu brânză de burduf. Nu trebuie să ne simțim rușinați de produsele noastre tradiționale. Turiștii vor să bea țuică când vin aici.

Citeste si:  Mita este o invenţie balcanică

Este un produs românesc. Este unic și autentic. Trebuie să-l oferim, nu putem să mergem numai cu whisky. Sigur, dacă vrea un turist whisky trebuie să-i dai, inclusiv băutura Dracula îi dai dacă turistul cere, trebuie să-i oferi acestuia ce el cere, dar nu trebuie să încercăm să fim altceva decât suntem. Suntem români și trebuie să oferim cu mândrie ce avem noi tradițional. Toate produsele noastre tradiționale vor fi, cu siguranță, bine primite.

AGERPRES: Pentru sărbătorile de iarnă, cum apreciați că va fi afluxul turistic spre Austria ?

Simion Giurcă: Știm că în zona sărbătorilor de iarnă românii preferă Austria. O preferă datorită accesibilității ușoare, datorită distanței scurte, și sigur și datorită faptului că austriecii au identificat un segment foarte bun de români care vin să-și petreacă vacanțele la ei. De la cei care vin în orașe să vadă târgul de Crăciun, să vadă orașele frumos împodobite, până la cei care vin pentru sejur de wellness sau schi și au propus oferte ținând cont de puterea de cumpărare a românilor, ceea ce i-a transformat într-o destinație accesibilă pentru români, și știu că sunt foarte mulți români care au devenit clienți fideli, care în fiecare an merg chiar în aceeași destinație.

Austriecii sunt foarte mulțumiți de turiștii români, totdeauna am primit de la asociațiile de promovare, atât cea națională Osterreichische Verbung, cât și de la cea a Vienei, Wiener Tourismusverband, cuvinte de laudă pentru turiștii români. Sunt cu siguranță un segment de turiști iubiți. Pe cât de urâți sunt infractorii noștri, pe care îi mai avem din nefericire pe acolo, pe atât de iubiți sunt turiștii noștri. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata