Mihnea Costoiu: Universităţile care nu reuşesc să aibă standarde de calitate nu vor supravieţui

Universitățile care nu reușesc să aibă standarde de calitate nu vor supraviețui, a declarat miercuri ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Mihnea Costoiu, cu prilejul deschiderii anului universitar 2014-2015 la Universitatea Politehnica din București.

„Este important să avem programe de calitate, studenți care trec printr-un filtru serios, așa cum este examenul de bacalaureat, decât să avem orice fel de studenți. Din acest motiv, continuăm serios realizarea examenului de bacalaureat și în același timp încercăm să curățăm tot ceea ce înseamnă mediul universitar”, a afirmat ministrul.

Potrivit acestuia, anul universitar 2014-2015 începe cu 320 de programe de studii mai puțin față de anul trecut.

„Anul acesta începe cu mai puțin de 320 de programe de studii față de anul trecut, ceea ce înseamnă 12% din oferta educațională a universităților din România. Este cea mai mare curățenie de după 1989 și vom continua această curățenie în acest an universitar. Este mult mai important să avem program de calitatea decât studenți care nu beneficiază de program de calitate sau care nu au pregătirea necesară. Acest lucru este în defavoarea universităților neserioase, private sau de stat, nu contează, universitățile care nu reușesc să aibă standarde de calitate nu vor supraviețui. Sunt un susținător al calității, al autonomiei universitare. Universitățile trebuie să își decidă soarta în condițiile respectării calității”, a precizat Costoiu.

Referindu-se la colegii, ministrul a subliniat că nu se pune problema echivalării anului I din școala postliceală cu anul I de facultate.

„Nu se pune problema echivalării, noțiunea de echivalare nu există în lege. Legea educației naționale adoptată în 2011 spune că se pot recunoaște creditele absolvenților de colegiu cu diplomă de bacalaureat în universități pe baza unei metodologii aprobate de senatul universitar.

Este vorba de textul din Legea 1 adoptată în 2011. În momentul recunoașterii creditelor trebuie să fie comparate cele două planuri de învățământ: din învățământul postliceal cu planul de învățământ de la universități. Planul de învățământ aprobat pentru învățământul postliceal nu are nicio legătură sau foarte puțină legătură cu planul de învățământ de la universități care sunt trecute prin filtru ARACIS. Estimăm că se pot face recunoașteri undeva între 10-16-17% din curriculum din școala postliceală. Este o recunoaștere de credite punctuală pe una sau două materii. Nu vorbim de echivalare. Cine vorbește că echivalează studiile din anul I de postliceală cu anul I de facultate îi înșală pe studenți și nu le dă decât iluzii false. Nu se pune pune problema unei echivalări”, a subliniat Costoiu. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.