România pe primele locuri în UE la transportul de marfă pe apele interioare

23

Transportul de marfă pe apele interioare a înregistrat o creștere semnificativă în România, în perioada 2009 – 2012, de la 24,5% din total în 2009 la 29,2% în 2012, ceea ce permite României să se claseze pe locul al treilea în UE, după Olanda (46,5%) și Bulgaria (30,5%), în ceea ce privește proporția ocupată de transportul de marfă pe apele interioare, potrivit datelor publicate miercuri de Oficiul european de statistică (Eurostat).

În schimb, România se numără printre cele 15 state membre în care au scăzut performanțele transportului rutier de marfă, de la 52,4% în 2009 la 39,4% în 2012 în cazul României. Doar în cinci state membre UE (țările baltice, Olanda și România) transportul rutier de marfă este responsabil pentru mai puțin de jumătate din transportul interior de marfă.

Citeste si:  Dosarul de corupţie a lui Dan Voiculescu privind ICA se judecă la ÎCCJ

În ceea ce privește transportul feroviar de marfă, aceasta a fost în 2012 modalitatea principală de transport interior de marfă în statele baltice, în timp ce în cazul Irlandei, Greciei, Spaniei, Olandei și Luxemburgului a fost responsabil pentru mai puțin de 10% din total. În România, ponderea transportului feroviar de marfă a crescut de la 23,1% în 2009 la 31,4% în 2012.

În 2012, transportul interior de marfă în UE28 s-a cifrat la la 2.186 miliarde tone kilometri, în scădere cu 11,7% comparativ cu nivelul din 2007. Transportul rutier este de departe modalitatea dominantă pentru transportul mărfii (74,5% din total) iar ponderea sa a rămas practic neschimbată comparativ cu 2007. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata