Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a efectuat joi o vizită fulger la Autostrada Arad-Nădlac, la lotul 1 Nădlac – Pecica, pentru a vedea la fața locului, care este stadiul lucrărilor. În urma discuției cu reprezentanții constructorului, ministrul s-a declarat mulțumit de stadiul lucrărilor la autostradă.
‘După cum au promis reprezentanții constructorului, până la finele acestui an, se va putea circula pe autostradă de la Arad până la Nădlac. Însă, din câte am aflat acum, partea maghiară nu va reuși să termine autostrada până la frontieră, astfel încât va trebui să discutăm cu ei modul în care se va rezolva trecerea frontierei pentru autovehicule, pentru că, după toate probabilitățile, încă va trebui să folosim pentru o perioadă vechiul Punct de Trecere a Frontierei’, a declarat Ioan Rus.
Potrivit ministrului, va trebui găsită o soluție pentru ca autovehiculele să ajungă la vechiul Punct de Trecere a Frontierei (PTF).
‘Privitor la noul PFF care, deși va fi construit în comun, se va realiza în partea română, conform celor stabilite de cele două părți. În acest moment, există o Comisie mixtă româno—maghiară a Ministerelor de Interne ale celor două țări, care discută cu privire la tot ceea ce trebuie să mobileze un asemenea PTF’, a precizat Ioan Rus.
La rândul său, Adrian Adler, directorul de proiect, a precizat că stadiul fizic al lucrării se situează cam la 75%.
‘Structurile asfaltice sunt aproape terminate, iar acum suntem la partea de finisare, dacă pot spune așa. Avem încă de montat parapeți, să punem semnalizările, marcajele, lucrăm, de asemenea, la pasajele peste autostradă. Mai avem însă ceva probleme cu rampele la pasaje, datorită ploilor din această toamnă, dar cred sincer că, așa cum am promis, până la sfârșitul anului, vom putea da autostrada în circulație.
Având în vedere faptul că partea maghiară nu va termina autostrada decât în primăvara anului viitor, va trebui să folosim un drum de legătură de circa 6 km, de la autostradă la vechiul PTF Nădlac’, a susținut Adrian Adler.
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22,21 kilometri și este executat de un consorțiu format din companiile Astaldi și Max Boegl România, la fel ca și lotul 2/
Conform contractului, lucrările ar trebui finalizate pe 21 ianuarie 2015, dar, având în vedere că nu se știe cum va fi vremea în decembrie și ianuarie, constructorii vor să finalizeze lucrările în cursul lunii noiembrie, a susținut Adrian Adler.
Valoarea contractului de lucrări pentru tronsonul I al autostrăzii Nădlac — Arad este de 248.400.008 lei, fără TVA, din care 211.140.007 lei, fără TVA, reprezintă contribuția Uniunii Europene, iar 37.260.001 lei, fără TVA, sunt bani de la bugetul de stat. Lucrările au început la 22 ianuarie 2014.
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22,21 kilometri și este executat de un consorțiu format din companiile Astaldi și Max Boegl România, la fel ca și lotul 2, de altfel.
În prezent, stratul de bază — mixturi asfaltice este turnat în proporție de 95%; stratul de legătură — mixturi asfaltice a fost turnat în proporție de 94%, în vreme ce stratul de uzură a fost turnat în proporție de 84%.
De la Autostrada Nădlac — Arad, ministrul Ioan Rus s-a deplasat pe calea aerului, la bordul unui elicopter, la autostrada Orăștie — Sibiu, Lotul 3. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)