Românii aşteaptă o creştere economică treptată

10

Consumatorii devin tot mai optimiști, ca de fiecare dată în perioada campaniilor electorale, fiind de părere că, în următoarele câteva luni, vor beneficia de performanța economică în creștere, potrivit rezultatelor studiului GfK Climatul de Consum Europa.

„În 2013, economia românească a înregistrat o creștere de 3,5 procente. Este puțin probabil ca această rată de creștere să continue în 2014. Ca de fiecare dată în perioada campaniilor electorale, consumatorii devin tot mai optimiști, fiind de părere că în următoarele câteva luni vor beneficia de performanța economică în creștere. La minus 3,7 puncte, așteptările privind starea economiei continuă să fie negative, înregistrând însă o creștere constantă pe parcursul acestui an”, se spune în studiul GfK.

Citeste si:  Peugeot - eşec comercial cu modelul 1007

Potrivit cercetării GfK, așteptările privind veniturile au crescut deja cu mult peste media pe termen lung de zero, situându-se la 5,3 puncte. Consumatorii români se așteaptă, deci, la o ușoară creștere a salariilor și tarifelor. În iunie, indicatorul a atins o valoare maximă de 6,5 puncte, cea mai ridicată din noiembrie 2008. Aceste evoluții pozitive au favorizat și dorința de cumpărare.

Indicatorul se situa la minus 6,9 puncte în septembrie, ceea ce marchează o creștere de 7 puncte pe parcursul trimestrului al treilea. Indicatorul a crescut cu circa 14 puncte față de valoarea de anul trecut.

Citeste si:  Ministrul Economiei trimite Corpul de Control la Complexul Energetic Hunedoara și la Termocentrala Mintia

„Consumatorii europeni nu sunt la fel de optimiști ca în iunie în ceea ce privește viitorul. În ultimele trei luni, așteptările privind starea economiei au scăzut în aproape toate țările în care este derulat studiul, cu scăderi substanțiale în unele zone. Tendința ascendentă prezentată de așteptările privind veniturile și dorința de cumpărare pare să fi dispărut și ea în multe țări. Indicele climatului de consum GfK pentru UE (28 țări) se situează în prezent la 4,2 puncte, comparativ cu 9,1 puncte în trimestrul anterior”, se mai spune în studiul GfK Climatul de Consum Europa.

Citeste si:  Vulcanul din Islanda şi petrolul scumpesc biletele de avion

Rezultatele studiului GfK Climatul de consum Europa au la bază un studiu asupra consumatorilor realizat, la comanda Comisiei Europene, în toate țările Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane, reprezentând populația adultă din 28 de țări UE. Indicatorii GfK ai Climatului de consum Europa au la bază sondaje lunare concentrate asupra atitudinii consumatorilor. Acestea abordează situația economică generală din diferite țări, și situația gospodăriilor individuale.

Întrebările din studiul GfK Climatul de consum Europa sunt adresate lunar, în principal în cadrul unui sondaj de tip Omnibus, realizat fie prin interviuri telefonice, fie pe teren. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata