Cererea ridicată pentru iPhone-uri a majorat profitul Apple la 8,47 miliarde de dolari, peste estimările analiştilor

20

Profitul grupului american Apple Inc a urcat cu 13% în trimestrul trei din 2014, la 8,47 miliarde de dolari, pe fondul vânzărilor masive de iPhone-uri, depășind estimările analiștilor, transmite Reuters.

Valoarea vânzărilor totale de iPhone-uri a atins 39,3 milioane de unități în perioada iulie-septembrie 2014, în timp ce analiștii se așteptau la 38 de milioane. Apple Inc a vândut peste zece milioane de noi iPhone-uri în primul week-end, după ce modelele au fost scoase la vânzare (20 — 21 septembrie), arătând cererea solidă pentru telefoanele cu ecrane mai mari.

Directorul general al companiei, Tim Cook, a anunțat că livrările modelelor iPhone 6 și iPhone 6 Plus ar fi putut fi chiar și mai ridicate în cazul în care compania ar fi avut la dispoziție mai multe telefoane. În 2013, Apple a vândut peste nouă milioane de iPhone 5S și 5C în primul week-end, după ce modelele au fost scoase la vânzare.

Citeste si:  Un preot francez va binecuvânta duminică smartphone-uri, tablete şi aparate foto

Totuși, vânzările de tablete iPad au fost dezamăgitoare în trimestrul trei, înregistrând un declin de 7%, la 12,3 milioane de unități, de la 13,1 milioane de unități în perioada similară din 2013. Dar veniturile grupului american au urcat cu 12,2% în perioada iulie — septembrie 2014, la 41,12 miliarde de dolari, depășind estimările analiștilor, de 39,9 miliarde de dolari.

‘În anul fiscal 2014, suntem în grafic pentru a înregistra comenzi record, inclusiv la noile modele iPhone 6 și iPhone 6 Plus’, a afirmat directorul general al companiei, Tim Cook, care și-a exprimat speranța că și rezultatele din trimestrul patru vor fi ‘excelente’.

Citeste si:  Convorbirile telefonice vor muri, înving SMS-urile şi email-urile

Veniturile Apple Inc ar urma să ajungă în trimestrul patru din 2014 la 63,5 — 66,5 miliarde de dolari, pe fondul lansării de noi produse.

Vânzările de calculatoare Mac au urcat cu 21%, la 5,5 milioane de unități, cel mai ridicat avans din trimestrul patru din 2011.

Apple rămâne cea mai valoroasă marcă din lume, cu o valoare de 113,165 miliarde de euro (în creștere cu 3% comparativ cu anul trecut), potrivit ediției din 2014 a clasamentului eurobrand Global Top 100 publicat recent. Acest clasament a fost realizat în urma unei analize a mai mult de 3.000 de branduri de companii din 16 industrii cu comparații între Europa, America și Asia. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata