Cel de-al doilea pod al pasajului suprateran Mihai Bravu, deschis circulaţiei

16

Circulația rutieră pe cel de-al doilea pod al pasajului suprateran Mihai Bravu s-a deschis marți, ca urmare a finalizării lucrărilor la acest obiectiv.

„Trecem la amănunte — ce înseamnă partea de circulație de sub pod. Deja traficul începe să se deblocheze pe bulevardul Tineretului, pentru că breteaua de acolo este gata și intră imediat în funcțiune (…) În orice caz, pe inelul de circulație se scurtează traseul pe care îl au automobiliștii de făcut în sensul că timpul de parcurgere este mult mai scurt, nu mai stau la o serie întreagă de stopuri, ieșirea și intrarea din cartierul Berceni, ce are un număr destul de mare de locuitori care sunt și posesori de mașini, face ca dimineața și după-amiaza în orele de vârf să nu se mai creeze în aval sau în amonte cozile acelea imense.

Citeste si:  Gabriela Firea anunță că a semnat autorizația de construire a pasajului subteran Doamna Ghica

Urmează trecerea sub nivel la nivelul Pieței Sudului în așa fel încât către Nițu Vasile și șoseaua Berceni accesul se va face mult mai ușor”, a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Pasajul suprateran Mihai Bravu — Splaiul Unirii este compus din două poduri supraterane paralele pe direcția inelului principal de circulație (șoseaua Mihai Bravu — calea Văcărești) de câte două benzi de circulație pentru fiecare sens.

Primul pod, pe sensul de circulație calea Văcărești — Mihai Bravu, cu o lungime de 675,40 m, a fost dat în folosință la începutul lunii iunie. Cel de-al doilea pod, pe sensul de circulație Mihai Bravu — calea Văcărești, are o lungime de 687,70 m. Lățimea celor două poduri este de 7,80 m.

Citeste si:  Laszlo Borbely: Trebuie să se ia o decizie în cazul Roşia Montană

Lucrările la cel de-al doilea pod au început în februarie, acesta fiind realizat în doar nouă luni (lucrările de utilități, termoficare și deviere rețele au fost efectuate odată cu construcția primului pod al pasajului Mihai Bravu, ceea ce a contribuit la finalizarea celui de-al doilea pod într-un timp mult mai scurt).

Cele două pasaje rutiere subtraversează Splaiul Unirii/râul Dâmbovița, precum și intersecția prelungirea șoselei Mihai Bravu cu calea Văcăreștilor.

Patru mari cartiere (adică peste 600.000 de locuitori) — Berceni-Olteniței, Balta Albă, Pantelimon și Colentina — au fost legate între ele, au legătură cu zona de nord a orașului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar beneficiază și de alternative față de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Ștefan cel Mare, fapt care duce implicit și la descongestionare în zona centrală.

Citeste si:  Pensiile speciale pentru parlamentari, aprobate de plenul comun al Camerei Deputaţilor şi Senatului

Valoarea contractului este de 126 de milioane de lei, fără TVA. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata