Personajul fictiv Hello Kitty la a 40-a aniversare

Pe 1 noiembrie se împlinesc 40 de ani de la lansarea pe piață a primului produs Hello Kitty, creat de firma japoneză Sanrio. Din 1974, personajul a înregistrat un succes planetar care i-a adus miliarde de euro companiei nipone, scrie lepoint.fr.

Primul produs lansat în Japonia a fost o poșetă de vinil și de atunci Hello Kitty a făcut înconjurul lumii. Puțini și-au imaginat acum 40 de ani că pisica albă fără gură, cu două puncte în loc de ochi și fundiță roșie la ureche va avea un succes atât de mare.

Citeste si:  SUA: Rata şomajului s-a menţinut în mai la 6,3%, cel mai redus nivel din 2008

Hello Kitty face în acest an obiectul unei mai expoziții deschise la jumătatea lunii octombrie la Los Angeles, intitulată ‘Descoperiți lumea extrem de simpatică Hello Kitty’.

Personajul fictiv a poposit în iulie și la Hong Kong și a mers chiar și în spațiu, la bordul satelitului Hodoyoshi-3. El are fan-cluburi în multe țări, iar figura amuzantă apare în toată lumea pe 50.000 de articole diferite, de la o simplă gumă la carlinga unui avion, trecând prin aparate electronice, stilouri, zgărzi pentru câini.

Hello Kitty a devenit în ultimii ani un port-drapel al Japoniei ‘cool’ și al culturii populare nipone care cucerește lumea cu desene animate și benzi desenate. Universul roz al personajului nu este rezervat fetelor romantice, ci a câștigat toate vârstele, în prezent chiar mai mulți adulți decât copii, potrivit lui Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al companiei Sanrio.

Citeste si:  România, printre primele cinci destinaţii turistice preferate de britanici

‘Într-un anume fel, Hello Kitty le redă adulților dreptul să se joace, o posibilitate să exteriorizeze o parte din ei pe care nu o pot exprima altfel’, este de părere antropologul Christine Yano.

Sanrio intenționează de altfel să lanseze în curând o gamă de produse Hello Kitty pentru bărbați, încheie lepoint.fr. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata