Black Friday: O nouă cursă a profiturilor pentru retailerii din România

Retailerii din România rămân fideli proverbului ‘Nu lăsa pe mâine ce poți face azi’ și declanșează, și în 2014, atacul ofertelor imbatabile în ‘Vinerea Neagră’ /Black Friday/ mai devreme decât inventatorii de peste Ocean ai acestei campanii comerciale fără precedent.

Deşi americanii mizează, de peste o jumătate de secol, pe vânzări uriaşe numai în ultima vineri din luna noiembrie a fiecărui an, România se aliniază la linia de start a campaniei reducerilor cu o săptămână mai devreme, iar în unele cazuri, chiar timp de trei zile…

  • Comportamentul cumpărătorului român în ‘Vinerea Neagră’

Ca în fiecare an, studiile de specialitate încearcă să dea o notă cât mai interesantă campaniei ‘Black Friday’, aducând în prim plan rezultate prin care se anticipează comportamentul românilor în marele week-end. În acest an, am văzut, din rezultatele studiului iSolutions, că aproape o treime dintre cumpărătorii români şi-au manifestat intenţia vădită de a achiziţiona măcar un produs în ‘Vinerea Neagră’, programată între 21 şi 23 noiembrie.

La loc de cinste în preferinţe rămân gadgeturile şi electrocasnicele de mici sau mari dimensiuni, cu 46% dintre opţiuni. Din coşul de cumpărături se pare că nu vor lipsi televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălţăminte (12%) şi laptopurile/notebookurile (10%).

Studiul relevă, de asemenea, că vor achiziţiona produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (38%), precum şi consumatorii din categoria de vârstă 35-44 de ani (34%).

Femeile par mai indecise în ceea ce priveşte cumpărăturile de ‘Black Friday’, 59% dintre acestea (faţă de 49% dintre bărbaţi) afirmând că nu ştiu sigur dacă vor face cumpărături cu acea ocazie.

Citeste si:  Un calculator Apple 1 a fost vândut pentru 365.000 de dolari

Pe de altă parte, din datele MillwardBrown România, publicate cu o zi înaintea ‘isteriei’ cumpărăturilor, reiese că numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul ‘Black Friday’ a ajuns, anul acesta, la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.

Numărul celor care plănuiesc să cumpere ceva cu această ocazie a crescut, în 2014, cu 1,3 milioane persoane. Cu alte cuvinte, 38% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc să cumpere ceva de Black Friday (‘probabil voi cumpăra’ sau ‘sigur voi cumpăra’).

La ediţia Black Friday din acest an, studiul arată că printre cele mai căutate produse sunt electrocasnicele mici (36%), televizoarele (30%) şi telefoanele mobile (20%).

Studiul de specialitate a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, în rândul a 2.000 de repondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada 31 octombrie — 3 noiembrie 2014, iar eroarea de eşantionare este de +/-2,2%.

În ceea ce priveşte plăţile realizate cu această ocazie, PayU, principalul integrator de plăţi online din România, se aşteaptă ca peste 5 milioane de români să profite de ‘Black Friday’ în acest an, adică aproape unul din doi români care au acces la Internet.

Pe de altă parte, potrivit Netopia mobilPay, suma medie pe care o vor cheltui românii anul acesta pe produsele pregătite de comercianţii români se va ridica la circa 340 de lei, de aproape două ori mai mare faţă de suma medie tranzacţionată online cu cardul în restul anului, în valoare de circa 180 lei.

Citeste si:  Ofertele băncilor pentru programul " Prima Casă "

În cadrul ediţiei Black Friday 2013, suma medie plătită online cu cardul s-a ridicat la circa 260 de lei, în timp ce tranzacţia medie procesată online s-a ridicat la circa 150 de lei.

  • Cursa promoţiilor

În acest an, sărbătoarea reducerilor ‘Black Friday’ este programată în România în week-endul 21-23 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradiţional din Statele Unite ale Americii /SUA/. În acest interval, retaileri din toate domeniile vor face discounturi semnificative la mii de produse, precum IT, electrocasnice, haine, încălţăminte, cărţi, ceasuri, decoraţiuni, dar şi imobiliare sau auto.

– Cel mai mare retailer online, eMAG, anunţă pentru ‘Vinerea Neagră’ reduceri totale în valoare de 75 de milioane de lei, aplicate la 450.000 de produse: IT, telefoane mobile, foto, electrocasnice şi climatizare, produse de îngrijire personală şi cosmetice, cărţi, jucării, produse pentru casă şi grădină, auto, articole sportive. Magazinul online estimează reduceri de până la 75%, în spatele acestui eveniment fiind implicaţi peste 1.000 de oameni şi peste 200 de furnizori şi investiţii mari în infrastructura logistică şi IT. Pentru ediţia 2014 a ‘Black Friday’, eMag a investit 5 milioane de lei în servere şi două milioane de lei în platformă online şi estimează vânzări de 150 milioane de lei.

–  Site-ul Okazii.ro intră în campania ‘Vinerea Neagră’ prin intemediul iniţiativei ‘Black November’, ce a debutat pe 3 noiembrie şi se va încheia în data de 30 noiembrie, cu reduceri de preţuri de până la 60% la peste 200.000 de produse din principalele categorii: Fashion& Beauty, Telefoane mobile, Auto-moto, Computere şi electronice, Jocuri video şi muzică, Universul copiilor, Librărie, Sport, Artă şi obiecte de colecţie, Casă şi grădină. Produsele pot fi comandate atât online, cât şi telefonic.

Citeste si:  Începe sezonul Black Friday

–  Pe data de 21 noiembrie, în intervalul orar 7,00 — 18,00, cel mai mare site de anunţuri auto din România, Autovit.ro, organizează, în premieră, ‘Black Friday’, fiind puse în vânzare autoturisme noi şi second hand cu reduceri substanţiale, de până la 15.000 de euro. La acest proiect vor participa dealeri auto din toată ţara, iar clienţii pot contacta dealerul prin telefon sau email pentru rezervarea maşinii în baza unor condiţii prestabilite. Potenţialii clienţi vor intra pe lista de aşteptare a furnizorilor în ordinea în care îşi vor arăta interesul pentru achiziţia unui autoturism.

–  EuroGsm, unul dintre cei mai mari retaileri în domeniul telecom, va organiza, pentru al treilea an consecutiv, campania ‘Black Friday’, atât în magazinele din reţea, cât şi online. Astfel, în perioada 21-23 noiembrie 2014, retailerul va include în ofertă telefoane mobile, tablete, accesorii şi gadget-uri la preţuri reduse cu până la 75%. Reprezentanţii EuroGsm se aşteaptă ca produsele cele mai vândute în perioada campaniei în ‘Vinerea Neagră’ să fie telefoanele mobile cu ecran de 5 inci şi tabletele cu ecranul de 8 inci, dar şi ceasurile Bluetooth, brăţările inteligente, kit-urile pentru maşină şi difuzoarele Bluetooth.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata