Cercetători japonezi au creat o metodă pentru tratarea distrofiei musculare cu ajutorul celulelor iPS

O echipă de cercetători japonezi a reușit să corecteze o disfuncție genetică care provoacă distrofia musculară, cu ajutorul celulelor stem pluripotente induse iPS, care ar putea frâna dezvoltarea acestei maladii, au informat joi mass-media locale citate de EFE.

Cercetătorii de la Centrul iPS al Universității din Kyoto (vest) au creat celule stem iPS cu ajutorul celulelor normale extrase de la pacientul afectat grav de distrofie musculară și au modificat cu succes gena responsabilă de această tulburare degenerativă.

Potrivit studiului publicat de revista de specialitate Stem Cell Reports și preluat de ziarul Nikkei, deși metoda trebuie încă perfecționată pentru a putea fi pusă în practică, oamenii de știință cred că ar putea servi la ușurarea simptomelor grave ale bolii.

Citeste si:  Misteriosul plan de concedieri al Guvernului Boc pentru mulţumirea preşedintelui Băsescu

Descoperirea „are un mare potențial” pentru a trata această boală ereditară, a explicat directorul studiului, profesorul Akitsu Hotta, care a precizat televiziunii de stat NHK că „mai rămân multe obstacole de depășit”.

Distrofia musculară este o boală ereditară mai puțin frecventă ale cărei simptome încep să se manifeste din copilărie constând în slăbirea musculaturii. Distrofia Musculară Duchenne (DMD), forma cea mai frecventă, poate provoca tulburări respiratorii și cardiace. Nu există în prezent niciun tratament împotriva acestei boli. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)