Le Monde: România are un preşedinte cu foarte multe „like”-uri

Dat perdant la începutul campaniei electorale, Klaus Iohannis datorează internetului victoria sa în alegerile prezidențiale din România, ceea ce reprezintă dovada că acum campaniile se câștigă online, relatează vineri Le Monde într-un articol publicat pe pagina sa web.

Este de origine germană, protestant și un taciturn. La 16 noiembrie, el a reușit totuși să câștige președinția României, țară ortodoxă în proporție de 87% și unde locuitorii, adevărați latini, adoră să sporovăiască. Klaus Iohannis, primar al Sibiului, bijuterie a regiunii Transilvania situată în centrul României, a câștigat alegerile prezidențiale cu aproape 55% din sufragii — notează publicația franceză.

Citeste si:  Moţiunea de cenzură a fost citită în plenul Parlamentului; PNL solicită retragerea încrederii Guvernului

De la victoria sa, el a devenit un fel de star al Facebook în Europa. Cu peste 1,2 milioane de „like”-uri adunate într-o săptămână pe pagina sa, el i-a depășit pe Angela Merkel, care trebuie să mulțumească cu 900.000, pe François Hollande, care înregistrează în jur de 500.000, și pe premierul britanic, care abia depășește 400.000. „Este o strategie de bun-simț. Nu am încercat să înfrumusețăm personajul. În materie de share pe Facebook, ne-a descurcat mai bine decât Obama”, a declarat Vlad Tăușance, un tânăr de 35 de ani care a răspuns de campania lui Iohannis pe internet.

Citeste si:  Opţiunile de vot pentru alegerile prezidenţiale (sondaj)

”Victoria lui Klaus Iohannis dovedește o mutație profundă în maniera de abordare a unei campanii electorale, în România ca și în alte țări. De asemenea, este semnul că generația tânără a ajuns să impună o modalitate mai directă de a câștiga un scrutin. Premierul social-democrat Victor Ponta, contracandidatul lui Klaus Iohannis, a folosit toate resursele într-o campanie clasică care s-a petrecut la televiziune și pe zecile de mii de afișe răspândite în toate colțurile țării. Greșeală”, apreciază Le Monde.

Adevărata miză era pe internet, unde câteva milioane de tineri români s-au alăturat spontan candidatului dat perdant la începutul campaniei, dar care în final a câștigat. „Dacă se făcea un sondaj la o săptămână după alegeri, Klaus Iohannis ar fi avut probabil o cotă de popularitate de 80%”, afirmă sociologul Alin Teodorescu.

Citeste si:  Legea prin care sportivii străini care promovează România pot primi cetăţenie română la cerere, promulgată

Victoria surpriză a primarului de origine germană a provocat un val de simpatie spontană, de care niciun președinte nu a beneficiat vreodată după căderea regimului comunist în urmă cu un sfert de secol. În meniul mai multor restaurante figurează deja „pizza Iohannis, pe bază de salam de Sibiu”, își încheie articolul Le Monde. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata