Există viaţă pe Marte? Un mic meteorit căzut în Africa redeschide dezbaterea

Un mic meteorit provenind de pe Marte, căzut pe Pământ în 2011, ar putea conține urme de carbon ‘de origine biologică’, susține un studiu publicat marți, în revista ‘Meteoritics and Planetary Sciences’, relansând astfel dezbaterile referitoare la posibilitatea de a exista viață pe Planeta Roșie, scriu miercuri ‘Huffington Post’ și ziarul spaniol ‘ABC’.

Meteoritul numit Tissint s-a desprins de pe suprafața planetei Marte în urmă cu 700.000 de ani, după ciocnirea unei roci de solul marțian, și a ajuns pe Terra la 18 iulie 2011, în regiunea deșertică Guelmin-Es Semara, din Maroc. După ce a intrat în atmosfera terestră, el s-a rupt în diferite fragmente, din care mai multe — cu o greutate totală de 7 kilograme — au fost recuperate.

Citeste si:  Parfumurile "Justin Bieber" şi "Taylor Swift" afectează afacerile companiei Elizabeth Arden

Cu ajutorul microscopului, s-a putut observa că aceste bucăți au numeroase fisuri umplute cu un material foarte bogat în carbon, care a fost analizat de echipe independente de oameni de știință. Concluzia la care au ajuns este că resturile respective sunt de origine biologică.

Testele au fost efectuate la Ecole polytechnique fédérale de Lausanne (EPFL) și de un colectiv internațional, cu specialiști din China, Japonia și Germania. Opinia lor este că urmele de carbon identificate s-au depus în fisurile rocii când aceasta se găsea încă pe Marte, prin filtrarea unor lichide cu conținut ridicat de materie organică.

Citeste si:  Janos Martonyi: Relaţia ungaro-română nu a fost de multă vreme aşa de bună

‘Nu există altă teorie mai convingătoare’, a afirmat Philippe Gillet, directorul Laboratorului de Științe Planetare de la EPFL, recunoscând însă că ‘într-un domeniu atât de delicat este greu să ai certitudini’. Prin urmare, el a declarat că așteaptă ‘ca alte studii să le contrazică’ pe cele realizate de el și colegii săi.

Cercetătorii de la universitatea elvețiană au respins ipoteze anterioare, precum cea publicată de în revista ‘Science’ în 2012, potrivit căreia carbonul din meteoritul Tissint ar fi putut rezulta la temperaturi foarte înalte, prin cristalizarea magmei.

Citeste si:  Cercetătorii americani au realizat cea mai completă hartă a planetei Marte de până acum