Creatorul Kruger&Matz: România are un potenţial mare de creştere pe piaţa de smarphone-uri şi tablete

Intrarea celui mai important producător polonez de smartphone-uri și tablete pe piața românească și planurile investiționale ale acestuia tind să ascută și mai mult concurența pe piața locală a brandurilor din domeniu.

De ce s-a optat pentru lansarea produselor Kruger&Matz în România, care sunt planurile de dezvoltare țintite pentru anul viitor și cum sunt privite piețele IT&C din România și Polonia, sunt câteva dintre subiectele abordate într-un interviu pe care Michal Leszek, directorul de marketing al companiei Lechpol, deținătoarea brandului Kruger&Matz, l-a acordat AGERPRES.

 

AGERPRES: Kruger&Matz, un nou brand în România. De ce aţi ales să vă dezvoltaţi aici ?

Michal Leszek : Lechpol, deţinătoarea brandului Kruker&Matz, a fost înfiinţată de către tatăl meu, Zbigniew Leszek în anul 1990, iar de atunci continuăm să fie o afacere de familie, condusă împreună cu tatăl meu şi cei doi fraţi ai mei. Compania are în portofoliu peste 8.000 de produse diferite asociate în 10 branduri diferite, distribuite, în mare parte, în Europa Centrală şi de Est. Prezenţa noastră în România ca şi Lechpol are deja şapte ani de istorie.

Am înfiinţat, în 2007, o companie joint venture intitulată Lechpol Electronic SRL, cu sediul la Oradea. Aşadar, din moment ce am avut deja operaţiuni în România, era firesc să avem ca destinaţie tot România pentru un nou brand şi produse în domeniul electronicelor de consum. Avem succese mari pe această piaţă, iar acum ne vom încerca şansa noastră şi la nivel internaţional.

 

AGERPRES: Cum vedeţi piaţa IT&C din România?

Michal Leszek: Vorbim despre o piaţă emergentă cu un uriaş potenţial de creştere. Este momentul ideal pentru a stabilizarea unui brand internaţional puternic pentru a fi siguri că vom vedea o serie de schimbări în structura pieţei. Pe măsură ce societatea va deveni mai sănătoasă, cu atât mai mult notorietatea brandului va deveni un factor decisiv în alegerea cumpărătorului.

Citeste si:  Emil Boc: Avem probleme cu implementarea programelor europene

 

AGERPRES: Care sunt diferenţele dintre piaţa de profil din România şi cea din Polonia?

Michal Leszek: În primul rând, referitor la piaţa românească de smartphone-uri, aceasta este foarte diferită faţă de cea din Polonia. Aici, brandurile locale de categorie B au o cotă de piaţă de 50%, mai mult decât în Polonia. Acest lucru denotă faptul că românii caută preţul bun şi produsele de calitate, şi nu aleargă doar după nume de firmă. În al doilea rând, vreau să spun că vânzările de telefoane inteligente în România sunt încă mici şi se traduc în 0,09 unităţi/cap de locuitor. În Polonia, acest raport este de două ori mai mare. În viziunea mea, în România există un potenţial foarte mare de creştere pe acest segment.

 

AGERPRES: Care este valoarea pieţei şi care sunt tendinţele în cele două ţări în care sunteţi prezenţi?

Michal Leszek: Anual, în România, se vând 1,8 milioane de smartphone-uri, faţă de cele şapte milioane de unităţi cât se comercializează în Polonia. Piaţa tabletelor PC contorizează 500.000 de unităţi anual, în România, respectiv două milioane de bucăţi pe piaţa poloneză. Tendinţa principală pe care o întrevăd este că majoritatea clienţilor vor pune accent pe calitatea produselor, în ciuda preţului final mai mare pe care îl achită.

După prima lovitură a tabletelor şi a telefoanelor inteligente, oamenii au început să observe că nu toate aceste terminale corespundeau nevoilor lor. În prezent, nu este vorba numai despre a avea o tabletă sau un smartphone, ci de a avea ceva bun la un preţ competitiv. De aceea, câteva dintre brandurile locale mai scumpe au pierdut din cota de piaţă. În Polonia, cei mai mari jucători sunt Kruger&Matz, Prestigio, MyPhone şi GoClever. În România există mărci locale foarte puternice, precum: Allview, Evolio, E-Boda, Utok, dar şi Prestigio sau GoClever. Această piaţă este una foarte dificilă din cauza concurenţei puternice şi a marjei reduse generată de vânzări.

Citeste si:  România, pe locul 5 în rândul statelor care răspândesc cel mai mult malware

 

AGERPRES : Ce planuri investiţionale sunt pe agenda companiei pentru România?

Michal Leszek: În cei şapte ani de când suntem în România am investit două milioane de euro pe plan local, în terenuri, depozite şi alte active. Planurile actuale vizează dezvoltarea unui canal puternic de distribuţie şi de notorietate a brandului.

 

AGERPRES: Care sunt plusurile şi minusurile pe care le-aţi remarcat în ţara noastră din punct de vedere al legislaţiei, pe partea sectorului IT&C?

Michal Leszek: La capitolul plusuri ale legislaţiei din domeniu amintesc stabilitatea afacerii, prin prisma faptului că România, ca parte a Uniunii Europene, trebuie să implementeze acquis-ul din sectorul comunicaţiilor electronice. De asemenea, mediul macroeconomic din România din 2014 era de aşteptat să fie mult mai stabil, dar perspectivele de creştere sunt mai mari decât pentru celelalte ţări din regiune.
La minusuri ale legislaţiei româneşti în domeniu, consider că ar fi nevoie de mai multă transparenţă, în ceea ce priveşte impozitarea specială pentru piaţa IT&C, de exemplu deşeurile de echipamente electrice şi electronice.

 

AGERPRES: Pe ce loc se află România în raport cu ţările în care Kruger&Matz este prezentă?

Michal Leszek: În prezent, pentru Lechpol, România este a doua piaţă după Polonia şi, din punctul nostru de vedere, vrem să ne concentrăm aici în următorii ani.

Citeste si:  Epoca "hârtiei igienice de pe vremea lui Ceauşescu" se apropie de final. "Petrocart" SA vrea să treacă la hârtia TISSUE

 

AGERPRES: Cât de dificil este să impui pe piaţă un brand nou în această industrie?

Michal Leszek: Crearea unui brand este un proces pe termen lung şi foarte dificil, deoarece, pe de o parte, este nevoie de multă muncă pe produs, distribuţie şi de stabilire a preţurilor cu amănuntul. Pe de altă parte, se urmăreşte crearea unei notorietăţi a brandului cu valori prin care oamenii pot relaţiona. La Kruger & Matz avem deja identificat un brand puternic şi un set de valori la care lucrăm constant. Prin punerea în practică a misiunii şi a valorilor noastre vrem să arătăm că lumea Kruger & Matz se referă la un tot unitar, care să inspire oamenii să-şi urmeze pasiunea prin sloganul ‘E viaţa ta, trăieşte-o”.

O campanie în acest sens va demara în 2015. Eu spun mereu că Kruger & Matz este o alegere pe care o faci în viaţă, iar dacă vă place lumea noastră şi apreciaţi ceea ce facem, puteţi veni alături de noi. Dacă nu vă place de noi, atunci puteţi alege orice alt brand, n-am nicio problemă.

 

AGERPRES: Ce fel de produse doresc clienţii şi ce include portofoliul companiei pe care o reprezentaţi?

Michal Leszek: Scopul nostru, din perspectiva produsului, este de a avea cea mai bună calitate a produselor în fiecare gamă de preţ, dar care să nu concureze cu ‘primul preţ’ din piaţă. Avem standardul nostru de calitate şi nu vom merge pe ideea că produsele noastre nu sunt cele mai ieftine. Ținta noastră se referă la raportul calitate-preţ şi ne dorim să marcăm calitatea printr-un preţ bun. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: zelga.pl

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata