Contribuabilii persoane fizice îşi pot verifica electronic situaţia fiscală

Contribuabilii persoane fizice din toată țara își vor putea verifica electronic situația fiscală începând de luni, 15 decembrie 2014, la trei luni după ce Spațiul Privat Virtual a fost lansat și a funcționat ca proiect pilot, inițial pentru contribuabilii din București și Ilfov, informează Ministerul Finanțelor Publice, printr-un comunicat.

Spațiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus în funcțiune în România, prin intermediul căruia o persoană fizică își va putea consulta online propria situație fiscală.

‘Am mulțumirea că în timpul mandatului am inițiat și pus în aplicare mai multe proiecte de modernizare a administrației fiscale, de încurajare a interacțiunii online dintre fisc și contribuabili. Serviciul Spațiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, însă cu multă pricepere și implicare de către specialiștii din MFP și ANAF’, a declarat ministrul Finanțelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Citeste si:  Analizele pentru depistarea hepatitei B şi C vor fi gratuite de la 1 aprilie

Pentru a accesa ‘Spațiul privat virtual’, persoanele fizice vor trebui să se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credențiale de tip nume/ parolă însoțite de coduri de autentificare de unică folosință.

Comunicarea electronică în Spațiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către Agenția Națională de Administrare Fiscală, cât și dinspre organul fiscal către contribuabil. Contribuabilii au acces la următoarele informații privind propria situație fiscală: soldul obligațiilor neachitate; decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta); nota privind obligațiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informațiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online; informațiile cuprinse în declarația 112 — respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuțiile de asigurări sociale în funcție de veniturile realizate.

Proiectul va fi dezvoltat, în sensul că se vor extinde categoriile documentelor și informațiilor comunicate spre și dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica și cu alte tipuri de credențiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.

Citeste si:  Datele Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti

Serviciul va fi dezvoltat treptat, în baza unui calendar ce urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.

Persoanele fizice care se vor înregistra în sistemul electronic vor avea la dispoziție adrese de email și numere de telefon ale Direcției asistență contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicații cu privire la obligațiile de plată sau pentru a solicita alte informații. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
1 Comentariu
  1. Contribuabil spune

    Interesant articol.
    Foarte interesant si faptul ca nu ati dat nici un link spre site-ul ANAF / pagina specificata…si ma intrebam de ce…
    …pai simplu: pentru ca pagina ANAF e facuta de mantuiala – nu are nici o structura, nimic.
    E jale site-ul…chiar nu mi-a venit sa cred ca e cel oficial, ma gindeam sa l-a „spart” vreun elev de ciclu primar.
    Merita vazut pe ce au dat banii – si ar fi interesanta o continuare a articolului cu aceasta tema.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close