Concurenţa neloială a hipermarketurilor a diminuat, de sărbători, vânzările comercianţilor mici şi mijlocii

Perioada sărbătorilor de iarnă a confirmat că, din cauza concurenței neloiale a hipermarketurilor, vânzările micilor comercianți s-au diminuat, a declarat secretarul executiv al Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), Cora Muntean.

,,Această perioadă, a sărbătorilor, confirmă temerea noastră, că situația comercianților mici și mijlocii devine, pe zi ce trece, tot mai gravă. Desigur, nivelul vânzărilor a crescut și la ei, dar mult mai puțin decât în alți ani. Această situație, pe care am sesizat-o tuturor autorităților, este cauzată de concurența neloială a hipermarketurilor amplasate în centrul orașelor (nu la periferie, așa cum este în toate țările care înțeleg să-și apere și protejeze proprii comercianți). În ceea ce privește Capitala, există un lanț de retail, devenit deja un fenomen prin extinderea sa, a devenit unul toxic, iar Consiliul Concurenței ar trebui să observe că hipermarketul are deja poziție de monopol și să ia măsuri’, spune Cora Muntean.

Citeste si:  TAROM oferă bilete de 9 euro pe rutele Cairo şi Istanbul

Nici marii furnizori nu au avut o atitudine mai corectă față de micii comercianți. Au preferat tot hipermarketurile pentru produsele de promoție.

,,În aceste condiții, oricât de mult patriotism ar avea cumpărătorul, se va duce acolo unde este mai ieftin. Dacă aceste locuri ar fi acolo unde trebuie, adică la câțiva kilometri distanță de oraș, cu siguranță cumpărătorul ar lua în calcul timpul și costurile pe care le-ar suporta deplasându-se acolo. Pentru a avea o imagine despre situația critică, trebuie spus că nu doar magazinele mici au avut vânzări foarte slabe, ci și cele care sunt de dimensiuni mai mari și care sunt sufocate, la figurat, dar și la propriu, de hipermarketuri’, ne-a precizat Cora Muntean.

ANCMMR acuză autoritățile locale care au dat autorizații de construire pentru hipermarketuri exact în proximitatea magazinelor care funcționează de zeci de ani în anumite locuri.

,,Pentru aceste autorități nu a mai contat nimic, nici viitorii șomeri pe care-i generează închiderea magazinelor autohtone, nici calitatea și proveniența mărfurilor din hipermarketuri, nici faptul că la bugetul local încasează doar spuza de pe plăcintă.

Citeste si:  UBER interzis în Cluj

Ei au dorit să fie amabili cu reprezentanții investitorilor străini. Nici presa nu are o contribuție benefică pentru comerțul autohton. În afara reclamelor plătite, se fac știri pozitive, publicitate mascată, hipermarketurilor. Am auzit, de exemplu, o știre potrivit căreia cheltuielile pentru sărbători scad la jumătate dacă se fac cumpărăturile din hipermarketuri și nu de la producătorii autohtoni. Patriotismul declarativ, cu fluturarea de steaguri, nu valorează nimic dacă nu înțelegem că primul gest de patriotism înseamnă încurajarea economiei autohtone’, spune secretarul executiv al ANCMMR.

Citeste si:  Peştera Lacul Verde - ochiul de smarald închis în piatră

Micii comercianți au avut cumpărătorii lor fideli — cei care trec zilnic pragul micilor magazine, care, pe lângă cumpărarea celor necesare, simt nevoia să schimbe o vorbă bună.

,,Așa cum am spus, micii comercianți fac negoț din vocație: ei știu ce dorește cumpărătorul și mai știu că dacă omul este trist, are nevoie de o vorbă bună, iar dacă este vesel simte nevoia să-și împărtășească bucuria’, mai spune Cora Muntean. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
3 Comentarii
  1. Nelutu spune

    D-na Muntean are perfecta dreptate!Hipermarcheturile trebuie mutate inafara localitatii!Obligatoriu!Si mai putem intra in aceste locatii si sa ne „impiedicam”pentru a darima cite un raft cu marfa,mai putem stropi,discret,marfa lor,cu uree tehnica,lasa un miros …Si mai trebuie gasite si alte metode pentru a alunga acesti nepoftiti in Romania!

  2. Sever spune

    Imi pare extrem de rau de ei dar lamentarile n-au nici un rost. Piata este in fond dictata de cumparator. Acesta trebuie ”cucerit” nu prin lamentari, acuze si referiri la patriotism ci prin actiune coordonata si prin asociere. Nu sunteti multumiti de disribuitorii vostri, asociati-va si formati-va un sistem propriu de distributie. Si altele multe astfel! Actiune coordonata fara lamentari. Din pacate micii nostri comercinati sunt foarte individualisti, mai bine se haraie unul ce altul decat sa stea impreuna la taclale si sa puna tara la cale pentru o actiune comuna. Pana atunci clientul va actiona dupa cum crede sau dupa cum este manipulat, e totuna. Invatati sa-l manupulati voi. Nu va concurati intre voi, concurati supermarcheturile, ajutati-va singuri. Administratia n-are vreme de voi, este ocupata cu capatuiala proprie si banii sunt la cei mari. Luati exemplu de la reteaua MMM din Elvetia care i-a batut pe toti pe piata prin asociere si unirea resurselor. Impreuna cu COOP domina piata elvetiana.

  3. Bob spune

    Securitatea alimentara a țării sta in miinile a 5 grupuri internaționale de comerț si statul roman nu vede nimic ,nu reușeste sa ia nici o măsura coerenta .Preturile sunt crescute artificial de retaileri cu 20 25 la suta si nici măcar pentru asta nu sunt plătite impozite pentru ca profitul e sifonat prin tot felul de off shore . Mincam prost scump si in scurt timp nici un producător roman nu o sa mai aibă loc pe rafturi si nici un comerciant român nu o sa mai aibă posibilitatea sa si deschidă un magazin in orașe .E încă un exemplu clasic de trădare a interesului național

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata