Charlie Hebdo va aduna peste 10 milioane de euro din vânzări şi donaţii după atentatul de săptămâna trecută

0

Charlie Hebdo ar putea aduna peste zece milioane de euro după atentatul terorist de săptămâna trecută din vânzări, abonamente și ajutor public, ceea ce reprezintă o mană cerească pentru mica revistă care la sfârșitul lui decembrie nu știa cum să-și plătească salariații, relatează miercuri AFP.

Tipărit în 5 milioane de exemplare și vândut cu 3 euro exemplarul, numărul de miercuri s-a epuizat integral și va aduce circa 8 milioane de euro.

Ziarul satiric va încasa toate veniturile pentru primul milion de exemplare, respectiv 3 milioane de euro, în cadrul unei mari operațiuni de solidaritate a întregului lanț de tipar și distribuție, care a acceptat să muncească gratuit, donându-și partea pentru a ajuta publicația Charlie Hebdo și familiile victimelor.

Ca de obicei în cazul vânzărilor, ziarul va primi și circa 40% din încasări pentru celelalte patru milioane de exemplare, respectiv circa 4,8 milioane de euro.

De asemenea, numărul abonamentelor la Charlie Hebdo a crescut de peste zece ori în câteva zile, trecând de la mai puțin de 7.000 la „mult peste” 120.000 de abonați, a declarat pentru postul de radio RTL Patrick Pelloux, unul dintre cronicarii ziarului. În ajunul atentatului, la un dejun cu Charb, cei doi se bucurau pentru că reușiseră să atragă 50 de abonați suplimentari, a povestit el.

Ziarul beneficiază și de achiziții neașteptate, precum Air France, care a cumpărat 20.000 de exemplare pentru pasageri cu tarif integral, în condițiile în care compania beneficiază în general de prețuri foarte reduse.

În plus, donațiile curg din Franța și din străinătate. Fondul „Presă și pluralism”, care permite donații către media pentru reducerea impozitelor, a anunțat că a primit deja miercuri 1,4 milioane de euro din partea a 21.000 de particulari.

În plus, ministrul francez al culturii, Fleur Pellerin, a promis să deblocheze un ajutor de urgență de un milion de euro.

Chiar și mari giganți ai internetului și-au adus aportul. Fondul Google pentru inovare digitală în presă va acorda Charlie Hebdo 250.000 de euro, iar site-urile eBay și Amazon s-au angajat la rândul lor să verse Charlie Hebdo eventualele beneficii percepute din produsele vândute cu înscrisul „Je suis Charlie”.

În noiembrie, Charlie Hebdo, ale cărui vânzări de 28.000 de exemplare pe săptămână nu erau suficiente pentru a plăti salariile, lansase un apel la donații pentru a supraviețui, menționează France Presse. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.